A kempingszezon már nálunk is beindult, gyúlnak a tüzek hétvégenként a bográcsok alatt vidéken, szisszen a sör és rotyog a gulyás, pörkölt, miegymás. De mielőtt még azt gondolnád, hogy ilyet télen nem lehet csinálni, akkor most nyisd ki a szemed. Oroszország legtávolibb csücskében is igény van ilyesmire, csak annyi a különbség, hogy ott nem ritka a mínusz 15-35 °C. A csukcsföldi blogger, Mr. Basov elküldte, hogy is megy náluk az ilyen.

2059512_original

A szovjet gyártmányú MT-LB többcélú, kétéltű páncélozott szállítójármű alapjaira épült a felépítmény. A hajtásról JaMZ–238V dízelmotor gondoskodik, 240 lóerővel

Ilyen és ehhez hasonló lánctalpas járművekkel indulnak neki a végtelen hómezőknek, kinéznek egy kellemes kis hóbuckát a tóparton és letáboroznak. Annyira azért nem ment el az eszük, hogy a szabadban rakjanak tüzet, a konténerben élik meg azt, amit mi a hátsó udvaron, 20-25 fokos, ragyogó napsütésben.
2059578_original

Ez pedig egy T-170-es lánctalpas traktor lehet, amit 1988-tól egészen 2002-ig gyártottak

Csukcsföld teljes népessége 50 ezer fő, akik 3 város, 5 városi jellegű település és 38 falu között válogathatnak, ha költözésre adják a fejüket. 2059902_original A konténer belülről gipszkartonnal van bélelve, ami alatt hőszigetelő anyag található, a fűtőtestet pedig szénnel táplálják. 2060163_original 2060471_original 2060864_original 2061402_original 2062622_original 2063065_original