VAZ 1101 – A Mikhail Korzhov vezette motorfejlesztő csapat háromféle motort is tervezett, 897-től 1100 cm3-es méretekben. Az első prototípushoz a legkisebb motor 50 lóerős változatát használták fel, amelyet elöl keresztben helyeztek el. A Cseburaszku névre hallgató prototípus 1971 végén készült el. Az első tesztek 1972-ben zajlottak le, s jó pár probléma merült fel. 1973-ra készen állt a második, kijavított prototípus, de addigra már a Niva projekt élvezett elsőséget.
Még 1976-ban is készült egy utolsó próbadarab, majd 1978-ban megszületett a döntés a Samara kifejlesztéséről (forrás: Autók a Szovjetunióból )
VAZ 2101-80 Egy erős koncepció a Zsiguli felfrissítésére. Sajnos kútba esett, pedig a kor színvonalán merész, divatos terv volt
VAZ-Porsche 2103 – A németek által végzett ráncfelvarrás eredménye könnyedén felismerhető. Az oroszok végül nem kérték a csomagot. Jól tették?
Lada 2107M – Ráncfelvarrással „kívánatossá” varázsolt kocka-Lada
Lada Samara Tarzan koncepciójával a Tarzan leginkább az egykori Volkswagen Golf Countryra emlékeztet, terepjáró képessége viszont igen jó. A Lada SUV érdekessége, hogy a legnagyobb motor a leggyengébb, a legkisebb hengerűrtartalmú a legerősebb.
Egy idő után a Samara karosszériáját felcserélték a Lada 111 kombiéval, ez látható a képen