Az Ausztriában évente megrendezett GTI találkozót nevezhetnénk mezei tuningshownak, azonban a sógoroknál valahogy ez is kulturáltabban csapódik le. Ahogy az út szélén nincsenek eldobálva nejlonzacskók – de még csikkek sem -, az autópályán senki nem lépi túl a 130-at, nem másznak a nyakadra, ha 110 km/órával tötyögsz a belső sávban és nyolcvanas táblánál tényleg mindenki zokszó nélkül lelassít, úgy a Wörthi-tó partján megrendezett márkatalálkozó is ezt a mentalitást tükrözi, csak kicsiben.

Porig ültetett Audi TT, sci-fiket időző fóliával. A karikák melletti kis piros logón nem s-line vagy quattro felirat figyel, hanem Supercharged

Teljesen gyári Porsche 928S, ilyet azért elég ritkán lát az ember élőben, legalábbis ilyen patika állapotban. A V8-as motorral szerelt németet 1977 és 1995 között gyártották.

Lamborghini Gallardo Superleggera – Ezt a modellváltozatot 2007-ben mutatták be Genfben. Száz kilóval könnyebb, mint az alap Gallardo és tíz lóerővel erősebb, egészen pontosan 530 LE.

Az ipari hússzeletelő mögött elől Lamborghini fékrendszernek látszó tárgy a Golf R-en. A srácok Ukrajnából érkezetek a Wörthi-tó partjára.
GTI Treffen – Wörthersee
A történet 1976-ban kezdődött, amikor a Volkswagen bemutatta az első Golf GTI-t. A 810 kilogrammos autóba 110 lóerős motor került, amivel 182 km/órás maximális sebességet tudott elérni. A villámgyors kisautó Európa nyugati felén azonnal a fiatalok kedvencévé vált, márkaklubok alakultak, fellendült a tuningpiac, a 80-as évekre pedig kultikus autóvá vált a GTI. 1982-ben Erwin Neuwirt, a Maria Wörth nevű osztrák falu turisztikai hivatalának vezetője úgy gondolta, ideje lenne kihasználni Wörthi-tó remek adottságait, és néhány rendezvénnyel fellendíteni a turizmust. GTI-tulajdonosként, kézenfekvő volt számára az ötlet, hogy egy GTI találkozót szervezzen a tó partjára.

Az első Maria Wörth-i GTI-Treffen 72 autóval startolt el, és nagyjából 160 látogató érkezett a tópartra. A jól sikerült találkozónak hamar híre ment: a következő évben a látogatók száma meghaladta a kétezret. A Wörthi-tó annyira megszerette a GTI-Treffent, hogy 1987-ben Reifnitz főterén egy gránit Golf GTI szobrot állítottak a Volkswagen ausztriai importőrének támogatásával. A szoborállítás jó ötletnek bizonyult, a félig nyers gránittömb a Volkswagen közösség Kába-kövévé vált: az utóbbi években a látogatók száma rendre meghaladja a 200 ezret. – Via VW Baráti kör

Ezt a Jettát jobban már nem lehetne leültetni. Még szerencse, hogy air ride, különben trélerrel kéne szállítani egyik helyről a másikra.

Egyes GTI, szánkóval a tetején, ahogy azt illik. A kultuszteremtő GTI 1976-ban jelent meg a piacon, 1,6 literes, 110 lóerős motorral. Ebben az évben került piacra a dízelmotoros Golf is, amely durván két literrel kevesebb üzemanyagot fogyasztott 100 kilométeren, mint társai.

Ki mondta, hogy a Golf 4 R32-nek nem áll jól a különböző színű felni? És azt tudod, hogy az R32-es 241 lóerőt tud, 320 newtonméteres nyomatékkal?

Audi RS6 Avant, amit hivatalosan is megválasztottunk a kedvencünknek. Tökéletes családi autó, aminek mégiscsak apa örül a legjobban.

A Golfok után a Scirocco a legnépszerűbb a GTI találkozón. Ez a kék-fekete gyöngyszem tetszett legjobban. Bár a Ferrari középrésszel szerelt felniket nem értem…
Előző cikkünk a témában: 10 hasznos tipp, ha autóstalálkozóra mész