Június végén rendezik a 2016-os Pikes Peak-i hegyi versenyt, a legendás futamra készült ez a versenyautó is. Az ausztrál csapat (Pace Innovation), amely ezt a bitang gépet építette, a korábbi Ford Focus kasztniját vette alapul. A formát részben megtartották, de azon kívül szinte semmit, csővázas alapra építették fel a kocsit, amelynek kasztniját műanyagból készítették el.

Így is nehéz azonosítani Ford Focusként a kocsit, mert a karosszériáját a nagysebességű pályához igazítva alakították ki, így érték el azt, hogy 190 km/órás tempónál akkora leszorítóerőt termelnek a spoilerek, mint az autó súlya.

 

Ennyire durva Ford Focus nem született még 1

Ez azonban kevés lenne a sikerhez, ahhoz kell még egy erős motor is. Ezzel sincs gond, hiszen a Nissan GT-R 3,8 literes motorját vetik be. Persze nemcsak úgy simán, hanem durván felhúzva, a turbós hathengeresből 850 lóerő és 975 Nm támadja a kereket.

A hajtásláncot a GT-R-ben megszokotthoz képest fordítva szerelték be, azaz a motor került hátra, a váltó viszont a pilóta elé. A hatfokozatú szekvenciális versenyváltóból aztán az első és hátsó tengelyekhez szalad a nyomaték.

577379

Szükség is van ilyen örült technikára, ha valaki Sebastien Loeb és a Peugeot rekordját akarja megdönteni.