Kazahsztán legnagyobb városát, a másfél millió Almatit a közelmúltban súlyos esőzések, illetve ennek következtében komoly áradások sújtották. Az utakon hömpölygő víztömeggel mindenki másként boldogult: voltak, akik bevásárló kocsit ragadtak, és némi aprópénz ellenében fuvarozták a gyalogosokat a járdák között, mások autóval igyekeztek előre jutni.

Almati, Kazahsztán

A motorizált közlekedésnek nagy ellensége a víz. Ha gyorsan hajtunk bele a mélyedésben megült vízbe, az akár a hűtőt is megrongálhatja, belepréselve abba a ventillátort, de ennél is nagyobb galibát okoz, ha a szívórendszerbe, majd azon át a motorba kerül az éghetetlen, összenyomhatatlan folyadékból.

És vajon mi a helyzet az elektromos járművekkel? A józan ész azt mondatja az emberrel, kerüljön el messzire minden nedvességet, ha nagyfeszültség dolgozik a feneke alatt, ám ha belegondolunk, a villanyautók elektromos hálózatának tökéletesen szigeteltnek kell lennie – egy dolog persze az érintésvédelem, és egészen más az árvízállóság, de a helyzet korántsem olyan egyértelmű, mint gondolnánk.

Szerinted például mi történt azzal a Tesla Model S tulajdonossal,  aki Almaty városában tengeralattjáró üzemmódba kapcsolta  járművét?

A jelek szerint megúszta a dolgot, de a helyében nem örülnénk önfeledten: az, hogy a Tesla járóképes maradt, nem jelenti azt, hogy feltétlenül károsodás nélkül megúszta a kalandot. Ha pedig a szervizben kiderül, hogy vízbe merítkezett a kocsi, alighanem ugrik a gyártó garanciális kötelezettsége.

Aki feltétlenül nedves környezetben szeretne villanyautózni, annak ezt tudjuk javasolni.