A BKV MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a pesti utcán megjelenő lóvasút jelképezte a továbblépést, a budapesti vonal Európában a nyolcadik volt. Az első napi bevétel 130 forint volt, a Kálvin tér-Újpest vonalon az első osztály menetdíját 20, a másodosztályét 15, a harmadosztályét 10 krajcárban határozták meg.
A legrégebbi városi tömegközlekedési eszközhöz, az omnibuszhoz képest megbízhatóbb volt, és több utast tudott szállítani. A viszonylatokat a kocsikra kitűzött zászlókkal jelezték, például a kőbányai viszonylatot a fehér-piros zászlóról lehetett felismerni.
Az évforduló alkalmából a BKV szombaton 11 óra és 13.40 között villamosfelvonulást tart a Nagykörúton, valamint a 17-es járat Széll Kálmán tér-Bécsi út közötti szakaszán. Látható lesz a napjainkban is közlekedő legöregebb Ganz csuklós és a legfiatalabb CAF járművek mellett tehermozdony lórével és két tanulóvillamos is. A felvonuló járművekkel díjmentesen lehet utazni, de a Nagykörúton haladó nosztalgiavillamosok csak a két végállomáson állnak meg.