Magabiztosan állsz meg a pirosnál, tiéd az első hely, a hangszórókból a kedvenc számod tesz rá a hangulatra, és elhiteti, hogy ma este jöhet bármi, nincs ellenfél. Ekkor szép lassan melléd gurul egy méregzöld Ford Focus. Óvatos pillantást vetsz a sofőrre, de ő nem viszonozza ezt, unottan bámul maga elé.
Óvatos gázfröccsel hozod a tudtára, hogy mikor átvált a lámpa, itt elszabadulnak a lóerők, esélye sem lesz. Sárga után zöld, rálépsz a gázra, de a Focus már messze jár. Pislogva szorítod a kormányt, homlokodon megjelennek az első verítékcseppek, és hazaérve leszegett fejjel állsz be a garázsba. A legnagyobb hibát akkor követted el, mikor nem húztad le az ablakot, így nem hallottad a Fordban gurgulázó V8-as pokoli hangját.
Ford Focus, amitől retteghetsz a pirosnál 1
Ford Focus, amitől retteghetsz a pirosnál 19
A fenti történet főszereplője az 1998-2004 között gyártott Ford Focus egyik példánya, ami kegyetlen átalakításon ment keresztül. Az autó floridai (USA) tulajdonosa egy helyi tuningműhely segítségével építette át az első generációs Focust: a motortérbe 340 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk került, de ez még semmi, a pokoli erő bizony a hátsó kerekeket segíti abban, hogy feltépjék az aszfaltot.
Ford Focus, amitől retteghetsz a pirosnál 20
Az egészben pedig az a gyönyörű, hogy kívülről semmi feltűnő nincs a járgányon, így óriási meglepetést okozhat egy-két nagyképű taknyosnak a pirosnál. A tulaj állítása szerint 34 ezer dollárjába (8,3 millió forint) került a képen látható állapot elérése. Ami az élvezeti faktort tekintve nem olyan vészes, de ennyi pénzből akár egy Mustangot is vehetnénk – még Magyarországon is -, persze használtan.
Ford Focus, amitől retteghetsz a pirosnál 21
Az első generációs Focusok természetesen elsőkerék-hajtású autók voltak, az európai piacra készült modellek motorválasztékában az 1,4 literes benzines volt a leggyengébb (75 lóerő), és 215 lóerős RS a legerősebb változat.