A Német Demokratikus Köztársaságban született háromhengeres, kétütemű Wartburg 1000/353-as a keleti blokk egyik legnépszerűbb autójává nőtte ki magát, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 1 224 662 legyártott példány.
Az Eisenachi Autógyárban megálmodott forma szerintem alapból szerethető, de vannak, akiknek ez nem elég, és mindent megtesznek, hogy egyedi köntöst dobjanak a Wartburgokra – kisebb-nagyobb sikerrel.
Az 1966-ban megjelent Wartburg 1000 szögletes karosszériájával új korszakot nyitott, ami egészen 1991-ig tartott. Motorja 1000 köbcentis, 50 lóerős, és aki mert, annak akár a 130 km/órás sebesség elérése sem volt lehetetlen. Az utolsó kétütemű kivitel 1988-ban készült el, 1989-ben jelent meg a Wartburg 1.3, Volkswagen licenc alapján készült motorral, egészen 1991-ig, a gyártás megszűnéséig, a négyütemű Wartburgból 152 657 darab készült.
A nevét a gyárnak otthont adó Eisenach városban található, az UNESCO Világörökség részét képező váráról kapta.
Úgy tűnik, ez a kék szörnyeteg megkapta a Volkswagen Golfokra jellemző szakállat, de a tekintetét elnézve nem nagyon örül neki.
Zseniális a Wartburg-utánfutó, családi kirándulásokra tökéletes párosítás. A gyerekek tuti imádják, és nekünk is ez tetszik a legjobban.
Ez a gép még a Dakaron is elboldogulna, de ránézésre nem hiszem, hogy vajon olyan akadály, ami feladná neki a leckét.
És egy videó a végére: Ezres Suzuki motorral szerelt Trabant egy Wartburg ellen. Az aszfaltot nem tépik fel, de szépen csörömpölnek.