BMW 2002 Turbo – A BMW M részlege 1972-ben kezdte meg működését, és szinte ezzel párhuzamosan készült el a 2002 turbós változata, amit 1973-ban mutattak be. A kétliteres, négyhengeres M10-es blokkból 172 lóerőt hoztak ki megfújva.
E36 328i Sport – M3 juniorként is emlegették ezt a coupét. A motorház alatt az M52-es sorhatos duruzsolt, 193 lóerővel. Nulláról mindössze hét másodperc alatt gyorsult száz km/órára, ami pedig a legszebb az egészben, hogy a korai Sportok önzáró diffit kaptak, és M-tech bodykitet.
BMW Z1 – E30 platformra épült, nem volt a legszebb, sem a leggyorsabb, mégis annyira egyedi, hogy kedvenceink között említjük. A motortérben 2,5 literes sorhat dolgozik, a Z1-ből összesen 8000 darab készült, az ajtaja pedig igazi egyéniséget kölcsönzött neki. Itt nemcsak a nemlétező kilincs érdekes, hanem az egész ajtónyitó mechanizmus. A Z1-es ajtajai ugyanis lefelé csúsznak, villanymotor mozgatja őket és nyitás közben az ablakot is magától leengedi. A vastag küszöb az egyetlen zavaró eleme a rendszernek, de ütközéskor pont ez védi meg az utasokat.
De inkább mutatjuk
Menjünk tovább!
E52 Z8 – Az autó, ami 2 óra 8 perces reklámot kapott. Az autó, amit ugyanaz a V8-as, 400 lóerős motor hajt, mint az E39 M5-öt, és az autó, amihez 50 évre biztosították a gyári alkatrész-utánpótlást. Ebben a kétszemélyes fenevadban minden benne volt, amit a kor tudott: 6 sebességes váltó, klíma, bőrülés, GPS, gombnyomásos indítás, keménytető. A BMW 1999-ben úgy tervezte, hogy minden évben csupán 2000 példányt fog gyártani belőle, egészen 2008-ig, de ez nem sikerült. Összesen 5703 darab Z8 látta meg a napvilágot, a gyártást pedig 2003-ban leállították.
E28 M535i – Valamivel több mint 722 ezer darab készült ebből a szériából, az M535i motorja pedig, a soros hathengeres, vasblokkos szívómotor 3,4 literes, 218 lóerővel, ami igazán naggyá tette a BMW-t. Ereje, finom járása és tartóssága is példaértékű volt. Aki ismeri az E12-est 1981-ben leváltó cápa 5-öst, annak feltűnhet a lökhárító módosítása az M5-ről származó köténylemezzel, illetve az utastérben a szintén az M5-ből származó ülés. És persze M-tech futóművet is kapott.
E24 635 CSi – 1978 júliusában csatalakozott a modellpalettához a 3,5 literes motorral szerelt 635CSi. Az új motor 218 lőerőt teljesített 5200-as fordulaton, ehhez társult 304 Nm nyomaték. Összesen 86 216 darab E24-es gördült le a gyártósorról 1976 és 1989 között, a legtermékenyebb év 1985 volt, amikor 9626 darabot adtak át boldog tulajdonosaiknak.
BMW 850Ci – Az 5,4 literes V12-es 1997-ből, ami a 850-es sorozat legritkább példánya, mindössze 1200 darabot készítettek belőle. A 326 lóerős V12 meglepően csendesen teszi a dolgát, a futómű is kényelmes, érezni, hogy hosszú túrákra tervezték. Tesztünket itt olvashatod.
E30 318iS – 1989-ben jött ki a 318iS, ami ez első nagy példányszámban gyártott, hengerenként négyszelepes motorral szerelt Hármas volt. Az M3-assal szerzett tapasztalatok felhasználásával kifejlesztett, 1,8 literes motor 136 lóerős volt, így nem csoda, hogy egy év múlva már a versenysporthoz szükséges homologizáció is elkészült. A 318iS volt egyben az utolsó kétajtós hármas BMW, amit nem hívtak Coupénak.
E34 540i – Az E34 sorozatot 1988-ban mutatták be, eleinte soros hathengeresekkel, majd egy hónappal később a 2,4-es turbódízellel. A V8-as M60-as 1992-ben érkezett, a kisebbik háromliteres, míg a nagyobbik négyliteres változatban. Az 540i a rögtön az M5 alatt helyezkedett el a bajor modellpalettán, és olyan extrákat lehetett kérni az autóba, mint a motoros bőrülés és fejtámla, kétzónás klíma, árnyékolók, riasztó és indításgátló, tempomat, fényszórómosó, elektromos tetőablak, ülésfűtés és tízhangszórós hifi.
BMW i8 – A sort a sci-fi filmek hangulatát idéző hibrid i8 zárja. Ha kíváncsi vagy, milyen vezetni, olvasd el tesztünket.