A 32 gigás iPhone 7 a „legolcsóbb”, 256 ezer magyar forint, a csúcsmodell pedig a 256 gigás iPhone 7 Plus, amiért 387 ezer forintot kérnek kártyafüggetlenül. Azt pedig csak halkan jegyezzük meg, hogy a világon nálunk a legdrágább az új almás telefon. Ha pedig azt hiszitek, hogy a magunkfajta autóbuzi ezt a temérdek pénzt nem egy benzintemetőbe öntené, akkor nagyon tévedtek!

Van is néhány tippünk, ha hirtelen lenne ennyi felesleges pénzünk, mire égetnénk el.

Alfa Romeo 164 3.0 (Busso)

Aki azt hiszi, hogy stílust vesz az almás telefonnal, téved. Nagyon nagyot téved. Mert a stílust, a hagyományt, az eleganciát egy olasz autó adja meg, pontosabban szólva az Alfa Romeo.

alfa

Kövér lúd alapon pedig akkor már legyen a legnagyobb, az Alfa Romeo 164 háromliteres V6-os Busso motorral. Azzal a legendás blokkal, aminek polírozott szívósora előtt minden autórajongó áhítatos, szívből jövő tisztelettel adózik. Letisztult szögletessége újra divat, 188 lóereje és zseniális érces hangja túlmutat az összes élményen, szolgáltatáson, amit egy zsebbe tömött digitális szórakoztatóközpont valaha adhat.

Ráadásul épp akad egy eladó iPhone 7-árban, friss féktárcsával, betéttel, új kuplunggal, kis rozsdával 280 ezerért. Még talán 3,5 milliméteres jackcsatlakozó is van benne!

Volvo 850 2.0 20V T-5

Sokan a könnyű kezelhetőség, praktikus kialakítás okán választanak iPhone-t maguknak, de ha ezen a csapásirányon haladva éljük életünket, akkor az a háromszázezer forint sokkal jobb helyen van egy Volvo 850-esben.

Mert minden porcikáját svéd hűvösséggel tervezték, minden funkciója az utasok, a vezető kényelmét és gondtalan utazását szolgálja. Csomagtere valódi hangár, a kombi mindent elnyel, öthengeres turbómotorja pedig komolyabb teljesítményre képes, mint az iPhone-t hajtó A10-es processzor. Könnyen elvisz magával másfél tonnát, és a hangja is sokkal jobb.

A legnagyobb magyar használt autós adatbázisban általunk felkutatott darab 211 lóerős, színe elegáns fehér, és a sofőrnek a váltással sem kell bíbelődnie, köszönhetően az automatának.

10502830_1

BMW 520i E34

Bár sokan iPhone-birtoklással próbálják környezetük felé sugározni, hogy valamit elértek már az életben, erre akad egy sokkal megfelelőbb eszköz. Az ötös BMW!

A bajor márkát mindenki ismeri, még azok is el tudják helyezni a társadalmi hierarchiában, akik leragadtak a Nokia 3310-nél. Az E34 520i ráadásul már lassan veteránkorba ér, így a prémium életérzés mellé egyedi stílust, a modern helyett a hagyományt választó ember képét sugározza a külvilág felé.

150 lóerő, hat henger, klasszikus hang és hátsókerék-hajtás, nincs az a retinaképernyőre optimalizált játék, ami ezzel felvenné a versenyt.

Peugeot 406 Coupé 3.0 V6

A kilencvenes éveket ma is visszasírjuk, legalábbis autófronton, hiszen hol vannak ma az elérhető árú kupék? Anno a japán felhozatal mellett az európai gyártók sem tétlenkedtek, ott volt az Opel Calibra, Alfa Romeo GTV, Fiat Coupe, Volkswagen Corrado és persze a Peugeot 406 kupé, amiből készült háromliteres V6-os is, és manapság pont kifutja használtan egy iPhone 7 árából, sőt még a hazaútra is maradna pénz benzinre.

A Taxi 2-be is inkább ez illett volna, mint a négyajtós változat.

Opel Calibra 2.0 16V

Sajnos már bő 25 éve nem mertek ilyen merész lapot húzni az Opelnél, hiszen a Calibra anno minden szempontból formabontó volt, gondoljunk csak bele: a német gyártó megalkotta az akkori világ legáramvonalasabb autóját – 0,26-os légellenállási tényezővel, a BMW i8-nak is ennyi! –, ami a végletekig átgondolt, hosszú hónapokig szélcsatornában tesztelt és cseppet sem hivalkodó formatervezésnek köszönhető.

A 2,0 literes 16 szelepes motor 150, majd 136 lóerős változatban is elérhető volt. Az 1992-től gyártott turbón keresztül lélegző erőforrás 204 lóerős, a 256 gigás iPhone 7 Plus áráért találni belőle párat használtan, főleg a német oldalakon, azonban a 2,5 literes V6-os már egy egészen más árkategória.

Végszó

Az nem kérdés, hogy parttalan szívás lenne a karbantartás/javíttatás, az üzemanyagköltségekről nem is beszélve, de az, hogy dimenziókkal nagyobb élmény ezekkel autózni, mint egy méregdrága telefon képernyőjén görgetni a Facebookot, az szinte biztos.

És ha most kijátszanád a rá fogsz költeni minimum ugyanannyit, amennyiért vetted kártyát, arra csak annyit mondok, hogy Te meg jövőre már az iPhone 8-ért állsz sorba…

Te mivel folytatnád a listát?