Napjainkban a legkeresettebb extrák közé leginkább olyan kényelmi funkciók tartoznak, mint az ülésfűtés, a navigációs rendszer vagy a sebességtartó elektronika. A legtöbb gyártó már kínál városi vészfékasszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert vagy holttérfigyelőt. Sorra jelennek meg az újabb és újabb asszisztensek, fedélzeti kávéfőzők, az opciós felszerelések listája pedig néha több oldalas lista. A jövőben viszont új értelmet nyer az autózás, nem csupán a távolságok leküzdésére szolgál majd a járművünk, hanem egyéb feladatokat is rábízhatunk.
Volvo, kérlek vedd át a csomagomat!
A probléma rendkívül egyszerű, a dolgozó embernek nem feltétlenül jut ideje arra, hogy egész nap várakozzon a csomagját szállító futárra. Sokkal egyszerűbb, ha a parkoló autó csomagtartójához kap hozzáférést a kézbesítő, ami okostelefonos alkalmazásoknak hála egyszerűen kivitelezhető. Ez a megoldás nem csak kényelmes, de még időt is megtakaríthatunk vele. Ezzel már nem csak a svédek, de több más autógyártó is kísérletezik, a Volkswagen Budd-e koncepciójában külön tároló hely van kialakítva ilyen céllal.
Keressen magának parkolóhelyet!
A zsúfolt nagyvárosokban egyre inkább probléma a parkoló kérdése. Ráadásul a helyet keresők sok esetben visszatartják a forgalmat, az emberek pedig a legritkább esetben szeretnek aprócska egyirányú utcákban keringeni, amíg fel nem szabadul egy, az autónak megfelelő méretű parkolóhely. Legutóbb a Mercedes mutatott be ilyen rendszert, mert ők is úgy gondolják, hogy az élet túl rövid ahhoz, hogy jelentős perceket veszítsünk ilyesmi miatt.
Legyen elektromos!
Ódivatú üzemanyag a folyamatosan fogyó benzin és gázolaj, a legtöbben a jövőt elektromos hajtással képzelik el. Az autó mozgatásához szükséges energiát pedig ideális esetben szélerőművek vagy a ház tetején lévő napelem biztosítja. Ha viszont a járműnek nincsen szüksége rá, akkor adja vissza a háztartásnak, így nem tárolunk feleslegesen használaton kívüli elektronokat.
Beszélgessenek egymással!
Nem kell többé azon bosszankodni, hogy belefutottunk egy baleset vagy egyéb okok miatt kialakult dugóba. Csak pár év kell ahhoz, hogy akár a különböző márkájú autók is kommunikálhassanak egymással, így a többi ácsorgó alapján értesülhet az esetről, ami segít az érintett szakaszt a lehető leghatékonyabban elkerülni. Nem csak torlódás miatt, de felszabadult parkolóhelyről is kaphat értesítést.
Szolgáljon ki másokat is!
Élete döntő többségében egy autó csak haszontalanul álldogál és várja, hogy tulajdonosa használatba vegye. A Mini viszont nem hagyja tétlenül az autóit, a várakozás helyett inkább másokat is eljuttat A pontból B-be a kívánt időpontban. Közben pedig a beltér hangulatát is az adott személyhez igazítja, hogy ő is otthon érezze magát az autóban az utazás ideje alatt.
Közlekedjen magától!
Mióta a Tesla Model S-ben bemutatkozott az Autopilot önvezető rendszer, egyre több rajongója akad és a legnagyobbak igyekeznek megvalósítani. Annak ellenére, hogy sok országban az utak és a felfestés minősége miatt sem lehet üzembiztos egy ilyen rendszer és a jogi háttere is homályos, a fejlesztések gőzerővel folynak. Az ingolstadtiak ígérete szerint a következő A8-as Audi is tud majd nagy mértékben önállóan közlekedni.
Szerintetek mit kell még tudnia egy autónak a jövőben?