A magyar tuningközösség kezdeményezésén felbuzdulva elkészítettük a hétköznapi autósok 12 pontját. A cikk végén lehet szavazni, tegyétek meg minél többen, aztán elküldjük az eredményt az illetékesekhez.

1.- Legyen olcsóbb az üzemanyag!

A MOL az üzemanyagok nagykereskedelmi listaárát a nemzetközi tőzsdei árváltozásból és a forintárfolyam változásból adódó piaci hatások alapján számolja, illetve a mediterrán térségből vasúton történő fuvar, import- és logisztikai költségek és egyéb költségek figyelembevételével alakítja ki. Erre rakódik még a kiskereskedelmi árrés, ami együttesen az üzemanyagárak kb. 50-55%-át teszi ki.

mol-benzinkut-e1460122342243

Az üzemanyagárak másik felét a jövedéki adó (október 1-től a benzin esetében 125 Ft/liter, dízel esetében 120,35 Ft/liter), illetve a készletezési díj (benzin esetében 3,3 Ft/liter, dízel esetében 3,205 Ft/liter) fix tételek, valamint ezek összességére (így a jövedéki adóra is) kivetett 27%-os áfa jelenti. És mennyire gusztustalan az, hogy az adót adóztatják, azaz a jövedéki adót is terheli általános forgalmi adó?!

2.- Vagyonszerzési illeték eltörlése!

Ezt a frappáns megnevezésű adót – kb. 20-40 ezer forint – nemcsak akkor kell kicsengetni, ha új autót veszünk, hanem a magyarországi használtautó-vásárlásnál is, még akkor is, ha csupán tulajdonjogot szerzünk egy jármű felett, de nem helyezzük azt forgalomba. De arról, hogy a magyar autós mekkora fejőstehén, arról itt olvashatsz bővebben.

Az autó korától és teljesítményétől függ a vagyonszerzési illeték összege. Öreg és erős, a piacon potom pénzt érő autók átírása emiatt irreális költség. Táblázat: aktualitások.hu

Az autó korától és teljesítményétől függ a vagyonszerzési illeték összege. Öreg és erős, a piacon potom pénzt érő autók átírása emiatt irreális költség. Táblázat: aktualitások.hu

3.- Legyen 1 napos és hétvégi matrica!

Magyarországon ma a személyautókra kérhető legolcsóbb autópálya-matrica ára 2 975 forint, amiért 10 napig használhatjuk hazánk fizetős útjait. Szóval rohadjon meg, aki csak egyetlen napig szeretné igénybe venni az autópályát, vagy félévente egyszer meglátogatja a pesti rokonokat hétvégén, akkor is megveszi a tíznapos matricát, nincs alternatíva.

Akik rendszeresen használnak egy adott szakaszt, azoknak jó választás lehet a megyei matrica, ami megyénként 5 000 forintba kerül és egész évben érvényes.

4.- Értelmetlen táblák eltakarítása!

Miért néz ki nálunk úgy egy útépítés, hogy a munka első lépcsőjeként sok kilométeren át kitáblázzák 30-as, 40-es limittel az egész utat, és ezeket csak akkor szedik be, amikor hónapok múlva a legutolsó csíkot is felfestették? Rácz Tamás kolléga egész komolyan nekiment a témának néhány hónapja, a cikket itt olvashatod.

33648_250523_784x523

5.-  Hiéna taxisok kiirtása, élhetőbb taxizás megteremtése!

Ne járassák le az országot a pofátlan taxisok azzal, hogy vagyonokat kérnek a külföldiektől, vagy lehúzzák azokat a honfitársaikat, akik ritkán taxiznak, nulla helyismeretük van. Főleg éjszaka lehet hiénákba botlani, de erre is van megoldás: ne szállj be az utcán várakozó taxiba, a minimum, hogy telefonon rendelj fuvart!

9656045_271411_9815c47b217c45aaeadaa6b9f6ce363f_wm

Fotó: Index.hu

Még jobb a taxitársaságok okostelefonra telepíthető applikációjával autót rendelni, így pontosan nyomon tudod követni az utat, a költségeket és megkapod a sofőr minden adatát. Tapasztalat beszél belőlünk, így még soha nem vertek át minket.

6.- Legyen újra ingyenes az M0-s, és minden városi elkerülőút!

Fizetőssé tenni azokat az utakat, amiknek a lényege, hogy az átmenő forgalom elkerülje a várost, az világszinten unortodox húzás.

7.- Ott mérjenek, ahol tényleg sok a baleset!

Nemrég egy interjúban elárulta a rendőrség, hogy vége a sunyi módon, bokorból mérésnek, de az sem lenne hátrány, ha ténylegesen oda állnának ki, ahol a gyorshajtás miatt sok a baleset. Egyszóval ne a pénzbehajtás legyen a cél, arra ott vannak a mindent látó fix traffipaxok.

nagykorosi1-620x414

8.- Kívánjuk a csatornafedelek szintbehozását!

És, ami a legszebb, hogy ezek a csatornafedelek általában pont a kerék nyomvonalán vannak elhelyezve, de úgy, hogy ha az egyiket kikerüljük, akkor tuti jön a másik, amibe pont belerongyolunk. Oké, mókás a szlalom, szeretjük is, de zárt pályán, nem a városban.

9.- A gépjárművezető-képzés kiegészítése vezetéstechnikai tréninggel!

Számos ilyen tréningen vettünk már részt, és nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, mennyire nagy szükség lenne rá, hogy a tanfolyam egy ilyen tréninggel záruljon. Tapasztalataink szerint a magyar sofőrök nagy részének fogalma nincs arról, mi az a vészfékezés, és ez csak a jéghegy csúcsa.

10.- Legyen kötelező KRESZ-oktatás általános iskolában!

Az én időmben még a technikaóra keretein belül bizony kőkeményen megtanították velünk a KRESZ alapjait, még felmérőt (vagy mit) is kellett belőle írni. Manapság sajnos ritka az olyan iskola, ahol tananyag a KRESZ, pedig az egyik leghasznosabb dolog, amit tényleg minél előbb meg kellene tanulnia a gyerekeknek.

gyerekek_kresz_diosgyor

Enélkül fogalmatlanul kanyarognak és ugrálnak majd le a bringáról a kereszteződésekben, vagy épp az autók elé sétálnak, mert lövésük sincs, mit jelent az, hogy nézz szét, mielőtt az úttestre lépsz, a elsőbbségadás fogalmáról nem is beszélve.

11.- A pénzzel megváltható műszaki vizsgák visszaszorítása!

Ne vehessen részt olyan jármű a forgalomban, amit már csak az imádság tart össze. Ha vizsgaállomáson dolgozol, és pont te vagy az, aki egy kis kenőpénz ellenében átengedte a fékbetét nélküli, lyukasra rohadt lélekvesztőt, gondolj bele, hogy mi van akkor, ha az asszonyba rongyol bele ez a szerencsétlen, mert nulla a fékhatás.

Ezek elkerülése végett a vizsgaállomások sűrűbb ellenőrzésére lenne szükség, és arra, hogy ha a rendőr friss műszakis autót igazoltat, ami már ránézésre is ramaty állapotban van, ugyan keresse már meg, ki volt az, aki ezt átengedte a vizsgán.

12.- Kívánjuk a motorcsere és más átalakítások legalizálásának egyszerűsítését!

A magyar tunigtársadalom mellett nem lehet szó nélkül elmenni, hiszen sokan vannak, nagyon sokan. Csak ismerőseim köréből nem egyszer hallottam, hogy azért nem állnak neki a legalizálásnak, mert tartanak – jogosan – az orbitális kellemetlenségsorozattól, amivel a motorcserével vagy tuninggal erősebbé tett autójukat le tudnák papírozni.

Nagyobb nyitottságot kíván a nép a szabályozó részéről, főleg márkán belüli módosításokhoz, például hármas Golfba 1,4 helyett 1,8-as vagy VR6-os motor beépítésekor.

Egyetértesz a fent felsoroltakkal?
Igen
98% (3637)
Nem
2% (92)