Amikor minden szomszéd felhajtóján áll egy Porsche 911 Turbo S vagy éppen egy piros Ferrari 488 GTB foglalja el a helyet a Rolls-Royce Ghost elől, akkor ott már nem segít egy meghökkentő színű felni vagy egyedi fóliázás. Ilyenkor komoly ritkaságra van szükség, amiért bizony mélyen zsebbe kell nyúlni. Szerencsére az utóbbi időkben egyre több gyártó igyekszik kielégíteni ezeket az igényeket, a klasszikusokra fogékonyabbaknak pedig az idei év tökéletes alkalom, hogy valamelyik neves aukciósház árverésén az autózás történetének egy kiemelkedő darabjával térjenek haza.

7 tipp autóvásárláshoz irdatlanul gazdagoknak 1
Összeállításunk talán legstílusosabb darabja a Porsche 911 Targa by Singer. Réginek látszik, pedig friss és ropogós, egyedi rendelés alapján készítik kézzel. Az autó farában egy 4 literes lökettérfogatú hathengeres boxermotor kapott helyet, amihez 6 sebességes kéziváltót társítottak. Állítható futóművel és minden finomsággal közel 170 millió forintnak megfelelő összeget is kérhetnek érte.

Összeállításunk talán legstílusosabb darabja a Porsche 911 Targa by Singer. Réginek látszik, pedig friss és ropogós, egyedi rendelés alapján készítik kézzel. Az autó farában egy 4 literes lökettérfogatú hathengeres boxermotor kapott helyet, amihez 6 sebességes kéziváltót társítottak. Állítható futóművel és minden finomsággal közel 170 millió forintnak megfelelő összeget is kérhetnek érte.

600 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, de ettől csak vonzóbb lett a vevők számára a Lamborghini alapítójának 100. születésnapjára készült, Centenario Roadster névre keresztelt modell. Az autót 770 lóerős V12-es szívómotor hajtja és csupán 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/órát. A temérdek karbon elem mellett az autó egyik különlegessége az utastérben lévő kamera, amivel az utasok reakcióit is fel lehet venni - aztán feldobni a YouTube-ra.

600 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, de ettől csak vonzóbb lett a vevők számára a Lamborghini alapítójának 100. születésnapjára készült, Centenario Roadster névre keresztelt modell. Az autót 770 lóerős V12-es szívómotor hajtja és csupán 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/órát. A temérdek karbon elem mellett az autó egyik különlegessége az utastérben lévő kamera, amivel az utasok reakcióit is fel lehet venni – aztán feldobni a YouTube-ra.

A képen az első 1962-es Shelby Cobra látható, amit maga Caroll Shelby használt és különféle fényezésekkel hordta kiállításról kiállításra a kezdeti időkben. A könnyű sportkocsit szűk 5 másodperc alatt repítette 100 km/órás sebességre a 4,2 literes V8-as motor. Ára azonban igencsak borsos, közel 4 milliárd forinttal a legdrágább amerikai autó lett.

A képen az első 1962-es Shelby Cobra látható, amit maga Caroll Shelby használt és különféle fényezésekkel hordta kiállításról kiállításra a kezdeti időkben. A könnyű sportkocsit szűk 5 másodperc alatt repítette 100 km/órás sebességre a 4,2 literes V8-as motor. Ára azonban igencsak borsos, közel 4 milliárd forinttal a legdrágább amerikai autó lett.

A Ferrari csúcsmodelljének, a LaFerrari-nak zárt változatából már minden darab elkelt, de most érkezik a nyitott Aperta változata. Természetesen ebben is a 6,3 literes V12-es motor dolgozik majd a KERS rendszerrel együtt, így garantált a 3 másodperc alatti 100-as gyorsulás. A hibrid rendszer összteljesítménye közel ezer lóerő. Az autóhoz szénszálas keménytető és vászontető is jár a bő 600 millió forintos vételár ellenében, ami valószínűleg pillanatokon belül többszörösére duzzadhat.

A Ferrari csúcsmodelljének, a LaFerrari-nak zárt változatából már minden darab elkelt, de most érkezik a nyitott Aperta változata. Természetesen ebben is a 6,3 literes V12-es motor dolgozik majd a KERS rendszerrel együtt, így garantált a 3 másodperc alatti 100-as gyorsulás. A hibrid rendszer összteljesítménye közel ezer lóerő. Az autóhoz szénszálas keménytető és vászontető is jár a bő 600 millió forintos vételár ellenében, ami valószínűleg pillanatokon belül többszörösére duzzadhat.

Pár hete talált magának új gazdát hajmeresztő 11 milliárd forintnak megfelelő összegért ez az 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A típus egyébként is mindig a középpontban van, ha drága veteránokról van szó, ám a konkrét darab élettörténete is figyelemre méltó. Ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára. Egyik tulajdonosa, Bernard Stayman 2500-ért vásárolta és 5400 dollárért adta tovább az akkor éppen piros színű sportkocsit '69-ben.

Pár hete talált magának új gazdát hajmeresztő 11 milliárd forintnak megfelelő összegért ez az 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A típus egyébként is mindig a középpontban van, ha drága veteránokról van szó, ám a konkrét darab élettörténete is figyelemre méltó. Ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára. Egyik tulajdonosa, Bernard Stayman 2500-ért vásárolta és 5400 dollárért adta tovább az akkor éppen piros színű sportkocsit ’69-ben.

Eredetileg 25 darabot gyártott a Jaguar a világ első szuperautójának tekinthető XKSS-ből, amely a Le Mans-i győztes D-type utcai változata volt, ám 9 darab sajnos porrá égett a gyárban kitört tűzben. Ezeket a példányokat pótolják most az angolok, amihez az '50-es években használatos gyártási eljárásokat alkalmazzák. A 10 ezer munkaóra után tökéletesen újragyártott múltért  370 millió forintot kérnek.

Eredetileg 25 darabot gyártott a Jaguar a világ első szuperautójának tekinthető XKSS-ből, amely a Le Mans-i győztes D-type utcai változata volt, ám 9 darab sajnos porrá égett a gyárban kitört tűzben. Ezeket a példányokat pótolják most az angolok, amihez az ’50-es években használatos gyártási eljárásokat alkalmazzák. A 10 ezer munkaóra után tökéletesen újragyártott múltért 370 millió forintot kérnek.

BestCars-Cikk-620x310