Olvasónk levele alapján a Smoke and Charm Facebook csoportban bukkantak fel a képek a következő szöveggel: „Vigyázatok hol mit tankoltok….öcsém tdi Toledojából szedtük ki tegnap mert leállt. Gázolajszűrő plusz tank alja……szerencsés utat! Egy nem gyűlölködő hondás”
 
Jeget találtak egy magyar kocsi tankjában 1
Jeget találtak egy magyar kocsi tankjában 9
Jeget találtak egy magyar kocsi tankjában 10
Jeget találtak egy magyar kocsi tankjában 11
Lehet a kúton tankolt rossz minőségű üzemanyagra gyanakodni, de erre kisebb az esély. Magyarországon minden legális üzemanyagtöltő állomás megfelel a vonatkozó MSZ EU szabványnak.

Az Európai Unióban egy irányelv („direktíva”) írja elő, milyen minőségűnek kell lenniük a forgalomba kerülő üzemanyagoknak. Az irányelv a benzin és a gázolaj európai szabványán alapszik (EN 228 és EN 590), és betartása kötelező, ezért „Az európai üzemanyag-szabványok között csak a gázolaj hidegtűrésében van eltérés, mert nem ugyanolyan dermedéspont szükséges Lappföldön és Bulgáriában. Ám a kutakhoz kiszállított üzemanyag minősége Európa-szerte azonos.

Nem valószínű a szándékos csalás, de volt már olyan bizonyított eset, amikor a magas talajvíz miatt került a tárolóaknákba nedvesség. A kút tulajdonosa akkor beismerte a hibát, és megtérített az autósok által elszenvedett kárt.

Ez azonban a ritkább eset. A legkönnyebben a levegő páratartalmával kerül víz az üzemanyagtartályba, tankoláskor és szabadban parkoláskor. Ezért célszerű fagypont alatt, a fagyos idő beköszöntével teletankolni a gázolajos autót, mert ilyenkor csak kis mennyiségű levegő van a tartályban, aminek víztartalma nem tud az üzemanyagba kerülni.

Vezess archív anyag – eredeti közlés 2015.12.05. utoljára módosítva 2016.12.10.