A Tesla Autopilot vezetéssegítő, de sok sofőr által már teljes autonóm üzemmódként kezelt funkciója korántsem tökéletes. Volt vele baj, de biztató, hogy gőzerővel fejlesztik, és nem kell éveket várni egy-egy frissítésre.

A legutóbbi, 8.0-s szoftver- és hardverpakk szeptemberben érkezett, átdolgozott radartechnológiával, aminek legnagyobb újítása az előrelátás. Ezt szó szerint kell érteni.

„Összesen nyolc kamera kerül az autóra, amelyek 360 fokban figyelik az autó környezetét, 250 méteres távolságig. A kamerákhoz egy tucat ultrahangos szenzor párosul, amelyek a „kemény” és „puha” tereptárgyakat is érzékelik a jármű körül, mindezeken túl pedig egy előre néző radar is jut az autókra, amely a ködön, masszív esőfüggönyön, sőt az előttünk haladó járművön is átlát. A szenzorokból érkező adatok feldolgozásáról egy Nvidia Titan GPU gondoskodik, a jármű fedélzeti számítógépe egyébként a cég szerint mintegy negyvenszer erősebb, mint a megelőző generációnál” – Hwsw.hu

Hans Noordsij holland autós már élesben is élvezhette a fejlesztés áldásos hatását. Már az előtte bekövetkező baleset előtt hallható az ütközésre figyelmeztető hangjelzés, az autó pedig magától fékezett, mielőtt a sofőr erre képes lett volna.  Érdemes a videó mellé megnézni egy szintén friss balesetet, ahol a Tesla vélhetően elkerülte volna az ütközést.

A balesetet nem mellesleg mindenki megúszta ép bőrrel.