Van úgy, hogy
kevés a összkerék, és nincs az a
hólánccal felszerelt terepjáró fenevad, ami le tudná küzdeni a méteres havat. A hagyományos autók tengelyig süppednek a mély hóba, és onnan nincs kiút, segítségre van szükség. De nem kell megijedni, van megoldás, ha valaki mindenképpen autóval szeretne közlekedni a hófödte hegyoldalakon, vagy Oroszországban él, ahol nem ritka, hogy az utak nincsenek rendesen letakarítva, vagy egyszerűen nincs is út, a hó viszont nem válogat, mindenhová leesik.
Ilyen helyzetben szolgálnak remek alternatívaként a következő megoldások, amiknek egy része bizony még nem is olyan nagy őrültség, mint amilyennek első ránézésre tűnik.

A látvány magért beszél, ide szavak nem kellenek, mert ez a kombi Lada jobban büntet, mint Cristiano Ronaldo a tizenegyes ponton állva.

Ghe-O Rescue – Az 5,2 méteres karosszériahosszal még nem is volna baj, ám a mentési feladatokra tervezett jármű a gyári specifikációk szerint 2,7 méter széles és 2,39 méter magas, menetkész tömege 3,2 tonna. A Ghe-O Rescue természetesen összkerékhajtású, minden differenciálműve zárható, hajtásáról pedig igény szerint benzines (340-550 LE), vagy dízelmotorok (218-304 LE) gondoskodhatnak.

Talán a leghíresebb és az egyik legrégebbi hómobilt Leninnek készítették, 1910-ben. A sí- ás lánctalppal felszerelt Rolls-Royce évtizedeken át a Gorkij autómúzeumban parkolt, Oroszországban.

Tucker 743 Sno-Cat – A brit származású Sir Vivian Ernest Fuchs kutató és felfedező használta ezt a járművet 1957-ben, mikor keresztülvágott az Antarktiszon. A képen is jól látszik, hogy akár mély szakadékok felett is át tudott kelni a „hómacska”.

Subaru Trax STi – A drift fenegyereke, Ken Block, 2009-ben azt is bemutatta hogyan lehet kerek nélkül mókázni a hóban, egy Subaruval.

Sítalpas Alfa-Romeo RM – A képen látható változatból egyetlen darab készült, méghozzá egy Amerikában élő New England-i férfi számára 1924-ben. Ezzel az autóval könnyedén tudott a téli hónapokban közlekedni. Amikor pedig nem volt a hó, a sítalpakat egyszerűen le lehetett csatolni. Az egyedi járművet 2 literes, 4 hengeres motor hajtja.

Ezt a légcsavarral hajtott sítalpas rettenet a Vörös Hadsereg használta a második világháború alatt.

Kanadában számos olyan cég van, akik arra szakosodtak, hogy hétköznapi autókhoz készítenek hóban is használható megoldásokat.

Egy újabb orosz technikáról van szó, mégpedig az 1959-es Sever-2 névre hallgató hójármű személyében, ami a GAZ–M–20 Pobeda gépjármű alapjain nyugszik.

Túl sok infót nem találtam erről az egyszemélyes eszközről, de azt hiszem a kép mindent elárul. Zseniális, bár a menteszél picit kellemetlen lehet ilyen hidegben.

A Taxi 3-ból jól ismert Peugeot 406.

1966-os Volkswagen T1, pici átalakítással. A tetején lévő szirénából ítélve mentési célokat szolgál.
Te melyiket próbálnád ki szíved szerint?
A Lenin-féle Rolls-ot
7% (102)
Tucker 743 Sno-Cat
11% (164)
Subaru Trax STi
21% (336)
A a Vörös Hadsereg rettenete
9% (148)
A furcsa, egykerekű szán
3% (47)
Taxi 3 Peugeot 406
11% (169)
1966-os Volkswagen T1
15% (234)