A gép 1987-es gyártás, de 2016-ban teljes felújításon esett át, mint a képek is bizonyítják, az utolsó csavarig tökéletes az állapota.
Motorja kétezer köbcentis, míg a valódi VFTS-ek motorja 1600-as. Tehát a pontosság kedvéért ez az autó nem a VFTS (Vilniuszkájá Fábriká Transzportnyih Szregysztv), a vilniuszi versenyváltozat, amely megfelelne az akkori FIA-homologizációnak, de egy nagyon komolynak tűnő és izgalmas versenygép. Két Weber karburátor és a legjobb minőségű versenyalkatrészek növelik teljesítményét. A leírás szerint ez az egyetlen eladó Lada VFTS-hasonmás az Egyesült Államokban, és ára is ehhez méltó, 40 000 dollár, vagyis 11,5 millió forint. Bár a képek nem sokat árulnak el, a szélvédőn lévő felirat magyar származásra enged következtetni, így gyors keresés után sikerült megtalálni a hazai interjút Mester István tökéletesre csiszolt orosz technikájáról a Ladaracing.hu oldalán.
„Először is kezdjük a motorral, amit Bodnár Attila készített: a kocsi erőforrása 2000 köbcentis, és tartalmaz minden olyan alkatrészt, ami a maximális teljesítmény elérését szolgálja. Az autó elég sok újítást tartalmaz, többek között a motortartó bakokat, az egyedi futómű- és fékalkatrészeket.
Az autón, egy helyén egyeses aszinkron váltó van, s most készül még hozzá egy más áttételű pót sebességváltó is, amellyel többféle végsebesség és gyorsulási eredmény érhető el, s ehhez társul még egy választható 4.7-es vagy egy 4.3-as áttételű sperr differenciálmű.
Az első futómű tartalmazza a legtöbb újítást: az egyedi állítható GE szemes felső lengővillákat, speciális duplasoros golyóscsapágyas első agyakat, alumínium féknyeregtartó konzolokat, 290 mm-es féktárcsákat. Persze az első lengőkarok 40 mm-rel hosszabbak az eredetihez képest, ami még inkább hozzájárul a nyomtáv szélességének növeléséhez. Mester István autóján az összes gyártott alkatrész lézervágott és CNC-zett, ezzel kiküszöbölve az összes hibát és felesleges súlytöbbletet, így ezek segítségével az autó súlya minimálisra csökkenthető.”
Az eredeti hirdetés itt található.