A tavalyi használtautó-import statisztikák szerint a VW Passatot és az Opel Astrát megelőzve a BMW Hármas sorozat modelljeiből helyeztek a legtöbbet fogalomba. 2016-ban több mint 5700 darab került az országba. Ezen autók átlagéletkora 13 év, amiből nem nehéz kiszámolni, hogy az E46-os modellből jöhet a legtöbb.
De így megy ez már évek óta, nagyon népszerű, főleg a fiatal autóvásárlók körében az E46. Hogyne lenne az, hiszen egy gyönyörű autóról beszélünk, plusz hátul hajt és sportos.
Nincs még egy használt autó, amelynek behozatala annyi embert foglalkoztatna, mint az E46-os 3-as sorozat. A 316ti Compacttól az M3 CSL-ig terjed a kínálat és az 1998 utáni 3-as BMW kvalitásai 10 évvel kifutása után is meggyőzőek. Ám tudni kell róla, hogy a használt 3-as BMW költséges örömforrás, az autó szinten tartása jelentős szervizkiadásokkal jár. Most megnézzük, hogy melyek azok az utángyártott alkatrészek az E46-hoz, amik cseréje súlyosan megterheli a tárcánkat.
- Komplett féltengely: 45 000 Ft – 60 000 Ft között
- Kettős tömegű lendkerék: 200 000 Ft – 300 000 Ft között
- Kuplungszett: 90 000 Ft – 110 000 Ft között
- Vákuumpumpa: 80 000 Ft
- Főfékhenger: 30 000 Ft – 50 000 Ft között
- Légtömegmérő: 50 000 Ft – 90 000 Ft között
- Komplett önindító: 30 000 Ft – 50 000 Ft között
- Generátor: 42 000 Ft
- Vízpumpa: 20 000 Ft – 30 000 Ft
- Első fényszóró: 35 000 Ft – 90 000 Ft között
- Külső tükör: 40 000 Ft
- Motorháztető: 100 000 – 140 000 Ft között
- Lökhárító: 25 000 – 50 000 Ft között
Minden változatban találkozhatunk a külső tömítőgumik beszakadásával és a belső kéder elöregedésével, de szerencsére ezek nem kiugróan drága tételek. Legyünk óvatosak, ha párás a xenonlámpa, mert a nagyfeszültségű fényszórókba bejutó víz zárlatot okozhat. Fényszórótömítésből csak gyárit érdemes venni, márkaszervizben 8000 forintért, a búra lehet utángyártott, 15 000 Ft körüli áron (szintén párban). Hátul a lámpák kábeleivel adódhat gond a 2001. őszi modellfrissítés utáni autókban. A BMW E46 tipikus hibáiról itt olvashatsz bővebben…