Az élet néha egészen vicces szituációkat szül: a két nagy rivális, a BMW és az Audi közül most utóbbi tudott revansot venni a bajorokon. Az audis pedig ezt egy szolid dudaszóval nyomatékosította.
Miért gond, ha víz kerül a motortérbe?
Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha már az ajtótömítésig felér a víz, akkor, bár mi szárazon maradunk odabent, a kormányművet, féltengelycsuklókat megmostuk, ezeket illik átnézni, újrazsírozni, amit lehet. Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, ha nem kiszakítja a blokk oldalát.
Ha mégis muszáj átvágni magasabb vízen, és teljesen biztosak vagyunk abban, hogy a víz nem éri el a szívócsövet, lassan menjünk és egyenletes tempóban. Ha gyorsítunk vagy hintázik az autó, akkor ugyanis hullámok keletkeznek, amelyek már magasabbra csapnak, mint a vízszint. Láttam ilyet, sőt, hallottam is: egy pillanat alatt megállt az autó egy nagy tócsa közepén, az önindító meg se moccantotta a vizet szívott motort, a sofőr térdig vizesen mehetett segítséget és cseremotort szerezni. Ha részletesebben érdekel a téma, kattints ide…