Egy igen lelkes olvasónk aki nem mellesleg benzinvérű és épp most tanul vezetni -, Horváth Félix keveredett nem mindennapi szituációba, amikor oktatójával behajtottak egy szűk utcába Budapesten, a Duna Plazától nem messze.

A sztori egészen zseniális, ilyen élményben tuti nem volt része még egyetlen tanulóvezetőnek sem. Kicsit irigykedünk.

„A Ferrari szerviznél autóztunk az oktatómmal, mikor egyszer csak szemből kikanyarodott elém egy Ferrari Laferrari. Egyébként is nagy volt rajtam a stressz, mivel most tanulok vezetni, de ez még rátett egy jókora lapáttal. Képzelhetitek, hogy be voltam tojva, nehogy megkarcoljam. Két oldalon autók parkoltak, én pedig egy széles Picassóban ültem, és a Ferrari sem egy keskeny kis semmiség…tele volt a gatya 😀 ” – írja Félix.

17091232_1330184833705370_719522629_o

„Épp az autószállítóra álltak fel velük, és aki a pirosat vezette, fogta is a fejét, látszott rajta, hogy nem nyugtatta meg, hogy egy tanulóautóval szembe ügyeskedi oda a Ferrarit a teherautóhoz” – mesélte olvasónk.

17016436_1330184897038697_538673417_o

A piros modell a vadonatúj Ferrari LaFerrari Aperta, a sárga a „sima” LaFerrari kupé.

A történet pikantériája, hogy a LaFerrari Apertából összesen 209 darabot készít a Ferrari, és csak néhány hónapja kezdte meg a kiszállítást ügyfeleinek. A képek tanúsága szerint kettő közülük máris Magyarországon van, hiszen mint arról már korábban beszámolt a Vezess, az ötös sorozatszámú példány a hazánkban élő Josh Cartué.  Az egy hófehér Aperta, amit tavaly év végén szállították le a milliárdosnak.

17036187_1330184817038705_242042631_o

Mind a  kupé, mind a  nyitható tetős Aperta  v12-es motort rejt, amely villanymotorral alkot hibrid rendszert. A benzinmotor 800 lóerőt, a villanymotor további 163-at bocsát a vezető rendelkezésére. Végsebessége 350 km/óra feletti, kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul nulláról százra, de a kétszázhoz is csak 7,1 másodperc kell.

Maximális nyomatéka 700 Nm, az erőátvitelről hétfokozatú, duplakuplungos váltó gondoskodik. A lassításról elöl 398, hátul 380 mm-es karbon féktárcsák gondoskodnak.

A Ferrari LaFerrari Aperta futóműve és a hajtáslánca is megegyezik a kupééval.  Módosították ugyanakkor a vázszerkezetet, hogy csavaró- és hajlítószilárdsága megegyezzen a zárt tetős kivitelével. Szintén sokat foglalkoztak azzal, hogy nyitott tetővel is pontosan azonos közeg-ellenállási együtthatóval rendelkezzen az autó.

17036604_1330184913705362_1139916020_o

Az Aperta ára 1,5-2 millió euró közé tehető, ami durván 500-600 millió forint. A LaFerrari kupé 400 millió forint környékén van. Szóval a most érkezett két autó együtt karcolja az 1 milliárd forintot.

A képen látható autókkal kapcsolatban megkerestük a Ferrari hivatalos, magyar importőrét is, akik kérdésünkre elárulták, hogy mindkét autó magyar tulajdonba kerül, a szállítás előkészületeit kapta el Félix hétfőn. 2016-ban összesen 31 darab új Ferrarit értékesített az importőr, 2017-re  35 autó eladásával számolnak. Ám nem ennyivel gazdagodik a hazai Ferrari-flotta.

Tavaly ugyanis összesen 20 darab használt Ferrarit importáltak. Van köztük 328-as, 348-as, de a legnépszerűbbek a 360-as és a California modellek voltak, négy, illetve hat darabbal.

17036688_1330184857038701_723184686_o

Ami pedig már egészen bizonyos, hogy Magyarországra került egy LaFerrari és két LaFerrari Aperta, szóval simán mondhatjuk, hogy LaFerrari-nagyhatalom vagyunk.

17036802_1330184860372034_901259715_o