Hamarosan megindul a megújult Škoda Octavia forgalmazása Magyarországon. Várhatón 5,3 millióba kerül majd 1,2 TSI modell, az 1,4 TSI körülbelül egymillióval többe, míg a csúcsmodell dízelmotorral, automata váltóval, 4×4-gyel tízmilliónál is többet kóstál.

Milyen lenne, ha egy igazán árérzékeny változat is születne belőle? Egy hazai tervező, X-Tomi megrajzolta, Škoda Octavia Classicnak nevezte el. Az új kettéosztott fényszóróról egyértelműen azonosítják a faceliftes modellt, amelyre fényezetlen lökhárítók, visszapillantók, kilincsek és egyszerű lemezkerék került.

octavia

Mindezt lehetne párosítani puritán felszereltséggel. Mondjuk, hiányozna a kesztyűtartó fedél, nem lenne benne légkondi, központi zár, elektromos ablakok, hiányoznának a kapaszkodók, a hifi, a hátsó ablakon ablaktörlő, az ülésmagasság-állítás, kevesebb lenne a hangszigetelés. Olyanokkal is lehetne spórolni, hogy egyszerűbb műszerfal kerülne bele, mondjuk fordulatszámmérő nélkül, nem lenne pótkerék, és az üzemanyagtank is kisebb lenne. Mindezt tetézné, hogy a motorja csupán 1,0 literes 75 lóerős lenne.

Egyébként is nagyjából 900 000 forintos akcióban lehet Octáviát vásárolni, ha ehhez hozzávesszük a fentikkel elérhető nagyjából 700-800 ezer  forintos spórolást, akkor 3,6 millióért már meg is lehet az olcsósított Octavia.

Kellene ez valakinek? Ti mit gondoltok?