Összes 3 313 206 személyautó volt forgalomban2016-ban Magyarországon, derül ki a Központi Statisztikai Hivatali (KSH) friss jelentéséből. Ez pedig azt jelenti, hogy tovább nőtt a hazai autópark, hiszen 2015-ben ez a szám 2015-ben 3 196 856 darab volt, 2014-ben 3 107 695, míg 2010-ben csak 2 98 4 063 hazai autót használtak. Sajnálatos azonban, hogy a személyautók-átlagos életkora tovább romlott, immár csak 13,9 év, míg 2015-ben 13,7 volt. Az átlagéletkor tendenciája a 2008-as hitelválság után kezdett romlani, addig hosszan javult. 2002-ben még 11,7 év volt ez a mutató, ami 2008-ig 10,4 évre változott.
Opel Astra G
Fel sem tűnik, pedig vélhetően ebből az Opelből szaladgál a legtöbb az utakon, lévén az Opel a magyarok kedvence 462 ezer darab viselt érvényes magyar rendszámot 2016-ban, nagyjából tízezerrel több, mint egy éve. A 14 éves kategóriában pedig a tipikus reális választás az Opel Astra G kódjelű generációja. Az 1997-ben bemutatott kompakt autó a rendkívül széles karosszéria- és motorválaszték miatt is népszerű. 2004 és 2010 között Lengyelországban készült, Astra Classic II néven.
Suzuki Swift
Suzukiból 408 ezer fut az utakon rendszámmal, és a 14 éves határ körül még csak nem is a 3. generációs kivitelt találjuk, hanem a klasszikus, régi Swiftet. Az 1992-től 2003-ig hazánkban is gyártott második generációs Swift megkerülhetetlen szereplője a hazai utaknak, már annyi formában, és terjedelemben írtunk róla, hogy felsorolni is nehéz.
Volkswagen Passat
Volkswagenből 318 ezer vesz részt a hazai forgalomban, és ha a tipikus hazai választásra kell tippelni, akkor a Passat eléggé esélyesnek tűnik. Ebből akad a legtöbb eladó is jelenleg a 14 éves korosztályból, az 1996-2005 között gyártott középkategóriás, B5-ös széria limuzin és kombi karosszériával is elérhető, első- vagy összkerékhajtással, tehát a variációk száma itt is sokat dob a népszerűségen. Bőséges a motorválaszték, de itthon főleg a TDI dízelek uralják a piacot, a kisebb teljesítményű 1,9 TDI-k híre, megbízhatósága legendás.