A BMW E46 M3 az a kupé, amit az autórajongók 95 százaléka szívesen látna a garázsban, még akkor is, ha nem különösebb rajong a bajor márkáért.

Az E46 M3 sorhatos, 3,2 literes szívómotorral gurult ki a gyárból, dupla Vanos-rendszerrel, 8000-es maximális fordulatszámmal. 343 lóerős csúcsteljesítményét 7900-as fordulaton adja le. 5,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, végsebessége 250 km/óra. Ennyit a nyers számadatokról.

A fotókon látható M3 azonban csak külsőre egyezik meg a 2000 és 2006 között gyártott modellel, ugyanis a motortérben nem a gyári S54B32 hathengeres mocorog, hanem egy háromliteres dízel, amihez saját hatsebességes váltója csatlakozik.

m3 1

„Eladó egy igazi kuriózumnak számító gyári E46 M3 de az autó lényege hogy egy 3.0 Diesel motor illetve egy hozzá tartozó 6-seb váltó és Difi ill kardán lett módosítva porlasztó nagy turbó csip, így az M3 fíling meg tudott maradni csak egy 6-7 literes fogyasztás mellet élvezheted! A megjelenése az autónak brutális. Ha felkeltette érdeklődésed hívj nyugodtan!” – olvasható a hirdetésben.

m3 2

Igen, ettől egy picit kirázza a hétköznapi autóbuzit a hideg, de simán benne van, hogy meghibásodás miatti motorcsere miatt választották az olcsóbb megoldást, és ezért került bele a dízelegység. Abban viszont kételkedem, hogy az így 258 lóerős BMW hozza az M3 szintjét vezetési élményben. Egyébként az autó gyönyörű, és biztosan elégedett lesz vele, aki erős/sportos dízel kupét keres.