Az első generációs Nivát (VAZ 2121) 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, ami eleinte 72, később 80 lóerős volt. 1994-ben a modell frissítésekor a motor hengerürtartalmát 1,7 literesre növelték. Lényégben azóta változatlanul készül az egyik legnépszerűbb orosz terepjáró, annyi különbséggel, hogy egy ideje már 4×4 a hivatalos neve.
Mióta a Ladák forgalmazása újra beindult Magyarországon, azóta nálunk is lehet venni új Nivát, 4×4 Classic és 4×4 Urban néven. Az alapmodell 2,9 millió forintba kerül. De nézzük, hogyan is szerelnek ma össze egy Nivát.
Az alábbi különlegességek mellett pedig nem mehetünk el szó nélkül.
Őrületes gyorsulási verseny, ahol a Nissan GT-R mellé büszkén gurul oda egy Lada Niva. A 680 lóerős Nissan kihívója egy annál sokkal könnyebb, nem éppen gyári, 600 lóerős Niva.
Azt mindenki tudja, hogy a Lada Niva nem mozog idegenként a tereprali-versenyeken, készült belőle nem egy ralira szánt verzió, a most következő olasz koprodukció a legvadabb álmok netovábbja.
Az olasz tereprali-bajnokságra készült a legvadabb Lada Niva. A prototípusban 32 szelepes V8-as Ferrari-motor szolgált 300 lóerővel, amely eredetileg a Lancia Thema 8.32-ből ismerős. De nem ez volt a gép legnagyobb trükkje, a kerekeket ugyanis lánchajtással mozgatták, minden kerékhez tartozott egy-egy lánc.
De az Ingolstadthoz közeli Langenaltheimben tartott 18. Nemzetközi Lada Niva Találkozón is érdemes szétnézni, amit 2016-ban rendeztek. Igazán különleges volt a felhozatal, itt bőven volt hely terepezésre, bámészkodásra és egy kis jubileumi megemlékezésre, ugyanis a Lada-gyárban akkor ünnepelték az alapkőletétel 50. évfordulóját.