A Top Gear műsorból dobbantó trió (illetve a mögöttük álló csapat) a „The Grand Tour” mellett a netes autórajongók megszólításán is gőzerővel dolgozik. Ezért született a Drivetribe, ami tulajdonképpen egy autós Facebook, aminek természetesen van Facebook-oldala. Vadásznak látványos videókra, akárcsak mi, és nemrég belebotlottak egy hazai ladás csapatásba, ami komolyan elszállt az oldalukon, már több mint ezer lájkot kapott, és rengeteg a dicsérő hozzászólás.

Zákányi János–Vidécz Zsolt-kettős előadását nézve nem is csoda, mindig csak keresztbe zúznak végig, profin kavarva a tolókerekes váltó hosszú karjával, 2:30-nál itinert sutba dobva. 

De miért lett örömautózás az idei év első versenye? A Ladaracing.hu-n megjelent interjúból kiderül, Zákányiék egyedül maradtak a kategóriában a Ladával, így nem volt más a feladat, mint minél látványosabban, a közönségnek rúgni a gázt.

Jelenleg ez egy homológ A csoportos Lada, kicsi eltérésekkel. A motort Pflug Zoli bácsi csinálta, 1600 köbcentis 1 karbis A-s motor. A váltó egy homológ áttételű rövid 1-es tolókerekes váltó, 4,44-es áttételű 8 lamellás sperrel. Futóműről pár szót: Szélesített lengőkarok bronz szilentekkel és eltolt trapéztengellyel, Polski tengelycsonk, Niva rugó, hátul zöld szilentek mindenhol, állítható “kutyacsontok”, tokolt híd, stabilizátorrúd, gyári rugó, 4 db vastag szárú, állítható keménységű Bilstein gátló.

A jelenlegi szabályok miatt sajnos nem tudtunk célt kitűzni. Nem voltak rajtam kívül indulók a kategóriában, a nagyokkal pedig nem tudtam felvenni a versenyt az utcai kopott gumikkal. Így maradt az élményautózás. Idei tervünk nincs. Nincs mezőny, eltűntek a versenyzők, eltűnik a MARB. Nem kizárt, hogy ennek köszönhetően az autó is eladó sorba kerül…” – nyilatkozták a ladaracing.hu-nak. 

Kár lenne érte!