Igazi poszterautók és kívánatos csúcsmodellek voltak megjelenésükkor a homologizáció miatt létrejött sportosabb modellek, ma pedig egyes darabok igazán vágyott ritkaságok. Akadnak azonban olyan autók, amik elérhető távolságba is kerülhetnek, nem kell feltétlenül puccos aukciókon vadászni a fennmaradt példányokat.
Ma már ugyan nem divat, de egykor szigorúbb szabályok közé szorították a versenygépek fejlesztését, ezért néhány gyártó kénytelen volt utcára ereszteni a nyomokban versenytechnológiával tömött modelljüket, hogy minden gond nélkül elindulhassanak az általuk kiválasztott szakágban. Az ilyen modellekből ikonikus darabok és hatalmas családfa nőtt ki az évek során. Gondoljunk csak a BMW első M3-asára, az E30 kódjelűre vagy a DTM-ben vele küzdő 190E Evo II-es változatára. Nem lenne rövid Audi Sport Quattro sem, ha nem kell egy mozgékonyabb gép a rallihoz az ingolstadtiaknak.
2003-ban mutatta be a Suzuki az Ignis Sportot, mely igazán látványos változáson ment keresztül. Háromajtós karosszéria, szélesítések és fehér alufelnik egyből felismerhetővé teszik. A gépháztető alatt 110 lovas 1,5 literes motor kapott helyet, ezt ültetett futóművel, rövidebb váltóval és sportosabban szóló kipufogóval egészítették ki. No, meg persze, Recaro sportülésekkel.
2003-ban mutatta be a Suzuki az Ignis Sportot, mely igazán látványos változáson ment keresztül. Háromajtós karosszéria, szélesítések és fehér alufelnik egyből felismerhetővé teszik. A gépháztető alatt 110 lovas 1,5 literes motor kapott helyet, ezt ültetett futóművel, rövidebb váltóval és sportosabban szóló kipufogóval egészítették ki. No, meg persze, Recaro sportülésekkel.
Fotó megosztása:
Bár csupán 100 lóerős teljesítményt kínált a Peugeot 106 Rallye változata, mindezt egy kicsivel több, mint 800 kilogrammos kasztniba préselve igazi kis élményautót ad fehér acélfelniken gurulva.
Bár csupán 100 lóerős teljesítményt kínált a Peugeot 106 Rallye változata, mindezt egy kicsivel több, mint 800 kilogrammos kasztniba préselve igazi kis élményautót ad fehér acélfelniken gurulva.
Fotó megosztása:
A Peugeot a 206 GT-vel váltotta meg a belépőjét a WRC mezőnyébe, ahol a 2000-es évek elején igen sikeresek is voltak. Ehhez azonban szükség volt arra, hogy az utcai változat kicsit hosszabb lökhárítókat kapjon a szigorú méretbeli szabályok miatt. Motorja az RC-ből származó 2 literes négyhengeres, 180 lóerővel.
A Peugeot a 206 GT-vel váltotta meg a belépőjét a WRC mezőnyébe, ahol a 2000-es évek elején igen sikeresek is voltak. Ehhez azonban szükség volt arra, hogy az utcai változat kicsit hosszabb lökhárítókat kapjon a szigorú méretbeli szabályok miatt. Motorja az RC-ből származó 2 literes négyhengeres, 180 lóerővel.
Fotó megosztása:
A Mitsubishi Lancer Evo sorozatát is a versenyszellem hívta életre, már a kezdetektől a rallis részvétel volt az indok. A nyolcadik generáció talán az egyik legnépszerűbb. A négyhengeres turbós benzinmotor itt közel 300 lóerőt teljesít, ami az összkerékhajtással együtt igazán stabil és gyors autózást ígér. Brembo fékek, Bilstein gátlók és könnyített karosszéria járul hozzá a remek vezethetőséghez.
A Mitsubishi Lancer Evo sorozatát is a versenyszellem hívta életre, már a kezdetektől a rallis részvétel volt az indok. A nyolcadik generáció talán az egyik legnépszerűbb. A négyhengeres turbós benzinmotor itt közel 300 lóerőt teljesít, ami az összkerékhajtással együtt igazán stabil és gyors autózást ígér. Brembo fékek, Bilstein gátlók és könnyített karosszéria járul hozzá a remek vezethetőséghez.
Fotó megosztása:
1990-től csupán négy éven át gyártották a Nissan Pulsar GTi-R-t, melynek háromajtós karosszériája alatt egy igazi kis WRC gép lapult. 2 literes turbómotor 230 lóerővel és összkerékhajtással 5 másodperc alatt futotta a 100-as sprintet, de a negyed mérföldes táv is megvolt 13 másodperc alatt.
1990-től csupán négy éven át gyártották a Nissan Pulsar GTi-R-t, melynek háromajtós karosszériája alatt egy igazi kis WRC gép lapult. 2 literes turbómotor 230 lóerővel és összkerékhajtással 5 másodperc alatt futotta a 100-as sprintet, de a negyed mérföldes táv is megvolt 13 másodperc alatt.
Fotó megosztása:
A BMW 320si rendre bekerül a legrosszabb motorok válogatásokba, de kétség kívül érdekes modell, hiszen a WTCC-s túraautó génjeit hordozza magában. Karbon szelepfedeles 2 literes szívó benzinese 173 lóerős és 200 Nm nyomatékú, valamint nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket kapott. 2600 darab készült a 320si-ből.
A BMW 320si rendre bekerül a legrosszabb motorok válogatásokba, de kétség kívül érdekes modell, hiszen a WTCC-s túraautó génjeit hordozza magában. Karbon szelepfedeles 2 literes szívó benzinese 173 lóerős és 200 Nm nyomatékú, valamint nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket kapott. 2600 darab készült a 320si-ből.
Fotó megosztása:
Bár csupán 100 lóerős teljesítményt kínált a Peugeot 106 Rallye változata, mindezt egy kicsivel több, mint 800 kilogrammos kasztniba préselve igazi kis élményautót ad fehér acélfelniken gurulva.
A Peugeot a 206 GT-vel váltotta meg a belépőjét a WRC mezőnyébe, ahol a 2000-es évek elején igen sikeresek is voltak. Ehhez azonban szükség volt arra, hogy az utcai változat kicsit hosszabb lökhárítókat kapjon a szigorú méretbeli szabályok miatt. Motorja az RC-ből származó 2 literes négyhengeres, 180 lóerővel.
A Mitsubishi Lancer Evo sorozatát is a versenyszellem hívta életre, már a kezdetektől a rallis részvétel volt az indok. A nyolcadik generáció talán az egyik legnépszerűbb. A négyhengeres turbós benzinmotor itt közel 300 lóerőt teljesít, ami az összkerékhajtással együtt igazán stabil és gyors autózást ígér. Brembo fékek, Bilstein gátlók és könnyített karosszéria járul hozzá a remek vezethetőséghez.
1990-től csupán négy éven át gyártották a Nissan Pulsar GTi-R-t, melynek háromajtós karosszériája alatt egy igazi kis WRC gép lapult. 2 literes turbómotor 230 lóerővel és összkerékhajtással 5 másodperc alatt futotta a 100-as sprintet, de a negyed mérföldes táv is megvolt 13 másodperc alatt.
A BMW 320si rendre bekerül a legrosszabb motorok válogatásokba, de kétség kívül érdekes modell, hiszen a WTCC-s túraautó génjeit hordozza magában. Karbon szelepfedeles 2 literes szívó benzinese 173 lóerős és 200 Nm nyomatékú, valamint nagyobb szívó- és kipufogó szelepeket kapott. 2600 darab készült a 320si-ből.