Nem újdonság, hogy egy autó megjelenése előtt bizony komoly fejtörés megy a formatervezői központokban, hogy milyen színt és mennyi krómot használjanak az egyes modelleken, de még a kerekekre is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy tökéletesen illeszkedjenek az autó formavilágához.
Rettentő régen még fából készültek, aztán apró fémküllőket fűzögettek az autók kerekeire, ma pedig egyre inkább a légies megjelenésű vagy rettentő kacifántos küllőkkel ellátott alufelnik a menők. Lényeg, mutatós legyen, szolgálja a fékek hűtését és ne zavarjon bele túlzottan az aerodinamikába. Egy rövidke ideig pedig hódítottak a háromküllős felnik, melyeknek határozott, vastag küllői egészen mások, mint amiket ma megszokhattunk. Vannak azonban autók, amik e nélkül nem lennének az igaziak:
A mára ikonikus Dodge Viper első generációja szinte elképzelhetetlen a háromküllős kerekek nélkül
A mára ikonikus Dodge Viper első generációja szinte elképzelhetetlen a háromküllős kerekek nélkül
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz SL (R129) a Brabustól
Mercedes-Benz SL (R129) a Brabustól
Fotó megosztása:
Ford Probe gömbölydedségét enyhén turbina hatású kerekek hangsúlyozzák
Ford Probe gömbölydedségét enyhén turbina hatású kerekek hangsúlyozzák
Fotó megosztása:
A neten fellelhető BMW felnikkel foglalkozó kis biblia szerint a Styling 38-ast E36-oson, E39-esen és Z3-asokon használták leginkább a bajorok.
A neten fellelhető BMW felnikkel foglalkozó kis biblia szerint a Styling 38-ast E36-oson, E39-esen és Z3-asokon használták leginkább a bajorok.
Fotó megosztása:
Range Roveren már robosztusabb a rajzolat
Range Roveren már robosztusabb a rajzolat
Fotó megosztása:
Renault 5 Alpine esetében nem is annyira küllők, inkább csak apró bevágások adják a hatást, ami bizonyára nem volt túl jó hatással a fékek hűtésére
Renault 5 Alpine esetében nem is annyira küllők, inkább csak apró bevágások adják a hatást, ami bizonyára nem volt túl jó hatással a fékek hűtésére
Fotó megosztása:
Az első generációs Opel Corsa sportosabb változata is csinos, beirdalt háromküllős alufeliket kapott
Az első generációs Opel Corsa sportosabb változata is csinos, beirdalt háromküllős alufeliket kapott
Fotó megosztása:
Amilyen gazdagon mérték a ködlámpákat a Ford Fiesta RS Turbo-ra, olyan kevés küllő jutott a kerekekre.
Amilyen gazdagon mérték a ködlámpákat a Ford Fiesta RS Turbo-ra, olyan kevés küllő jutott a kerekekre.
Fotó megosztása:
A szebb napokat látott Saab előszeretettel használt háromküllős felniket a csúcsmodelleken...
A szebb napokat látott Saab előszeretettel használt háromküllős felniket a csúcsmodelleken...
Fotó megosztása:
... ezért került ilyen a 280 lóerős V6-os turbómotorral szerelt összkerekes 9-3 Turbo X-re is.
... ezért került ilyen a 280 lóerős V6-os turbómotorral szerelt összkerekes 9-3 Turbo X-re is.
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz SL (R129) a Brabustól
Ford Probe gömbölydedségét enyhén turbina hatású kerekek hangsúlyozzák
A neten fellelhető BMW felnikkel foglalkozó kis biblia szerint a Styling 38-ast E36-oson, E39-esen és Z3-asokon használták leginkább a bajorok.
Range Roveren már robosztusabb a rajzolat
Renault 5 Alpine esetében nem is annyira küllők, inkább csak apró bevágások adják a hatást, ami bizonyára nem volt túl jó hatással a fékek hűtésére
Az első generációs Opel Corsa sportosabb változata is csinos, beirdalt háromküllős alufelniket kapott
Amilyen gazdagon mérték a ködlámpákat a Ford Fiesta RS Turbo-ra, olyan kevés küllő jutott a kerekekre.
A szebb napokat látott Saab előszeretettel használt háromküllős felniket a csúcsmodelleken…
… ezért került ilyen a 280 lóerős V6-os turbómotorral szerelt összkerekes 9-3 Turbo X-re is.