Aki újonnan platós Wartburgot vett, az munkára fogta a német igáslovat. Senkinek sem volt oka arra, hogy garázsban konzerváljon egy munkaeszközt, aminek a haszonszerzés a küldetése, és vissza kell termelje a vételárat. Hacsak nem egy szomorú fordulat, betegség közbe nem lépett, mint ebben az esetben is. Így vált ez a Wartburg Trans gyűjtői darabbá, pontosabban eladó gyűjtői darabbá.
„Ár fix. Újszerű hobbiautó, tulajdonostól eladó. Sok-sok éve nálam van. Mielőtt hozzám került az első tulajdonos, az autó újkorában agyvérzést kapott, így alig használta. A plató életében egy zsák krumplinál többet nem látott. Világ életében folyamatosan garázsban lakott. Törve, rohadva sohasem volt. Huszon éves mivolta miatt gumi-alkatrészeket, amiket megviselt az idő újra cseréltettem. Pl kédergumik, féltengely gumik, gumiabroncsok, ponyva. Belseje kopás és szakadásmentes. Eredeti lemattult külső fényezését, alvázfényezést egy restaurátor műhelyben készítettem néhány éve. Azóta le sem volt mosva az autó, mert garázsban áll, csak a műszaki vizsga álomlásra gurult el.”
Kelet-Németországon kívül Csehországban, Lengyelországban is felbukkant az első generációs platós 311-es, a Wartburg Schnelltransporter. Majd 1982-től jött a 353W modell Trans változata, végül 1989-ben indult útjára a hirdetésben gazdát kereső Volkswagen motoros 1.3 Trans.