Egy korábbi orosz fotóra reflektált olvasónk, aki az alábbi képeket küldte nekünk Facebookon. A helyszín egy kazincbarcikai lakótelep, a szituáció pedig a „Hogyan töltsük fel a hibrid Opel Amperát a harmadik emeletről?”

18110412_1423045277761904_546905868_n

Habár az összes gyártó külön felhívja a figyelmet arra, hogy soha ne töltsük az autót hosszabbítóról, ha mégis így alakulna, legalább tekerjük szét teljesen a kábelt, hogy ne forrósodjon fel a hosszabbító a szűk keresztmetszeten történő nagy áramfelvételnek köszönhetően, és ne okozzon zárlatot vagy tüzet, esetleg mindkettőt. A villanyautók gyári töltőkábelei nem véletlenül annyira vastagok.

Ez esetben emberünk helyesen járt el, szépen ki van feszítve a hosszabbító, nem fog összeégni, de ha lehet kerüljük ezt a fajta megoldást.

– Így tesz szabaddá a Suzuki Budapesten –

Ma már a legtöbb elektromos autó esetében a gyártók azokra is gondolnak, akiknek nincs 16 amperes biztosítékuk. A gyengébb elektromos hálózatokhoz igazodva a töltő gombjával lehetőség van megnyújtani a tankolást, kisebb árammal tölteni 8-10 órán át. Mi akkor is ezt javasolnánk, ha van 16 amperes biztosítékunk, de egy 30 méteres hosszabbítóról vagyunk kénytelenek tölteni. Jobb a békesség.

18110986_1423045264428572_829418640_o

– Opel Ampera tesztünket itt olvashatod