A Faecbook Wartburg és Trabant közösségében bukkant fel egy érdekes videó, ami azonnali kutatásra ösztönzött. Mivel láttunk már pár érdekes motort Trabant alapokon, de ez a négyhengeres igencsak különlegesnek számít, főleg, hogy magyar építés.
Idegen számomra a sárkányrepülés, de szerencsére még ebben a témában is akad hitelesnek tűnő netes forrás. „Kis Szabó László és Kökény Antal – megelőzve Hlács Ferencet – már készí-tettek háromkerekű egyszerű kocsit, arra Trabant motort szereltek, berepülő pilótájuk Szabó Imre volt.
Motoros sárkányrepüléssel nemcsak Pesten, hanem vidéken is kísérleteztek. A pestieket megelőzve a legeredményesebb Fekete Imre szentesi lakos volt, aki saját készítésű traikjára Trabant motort alkalmazva repülgetett. Fekete kísérletezése idején a hatóság tiltotta a motoros sárkányrepülést, ezért tíz- vagy húszezer forintra büntették. A szentesi kísérletezéseknek szemtanúja volt Szarvasról Dayka Károly villamosipari technikus és gépész. A keze alatt megszületett a négyhengeres boxer motor. Az osztrák Rotax motornál kevesebb benzint fogyasztott, tartósabb és olcsóbb volt, de több karbantartást igényelt. Üzemi fordulatszáma 3100-3200, kb. 50 LE-t (38 kW) szolgáltatott. A hazai sárkányosok közt széles körben terjedt.” (Szarvasi Krónika)