A remek BMW M2-es motorjának fejlesztő mérnöke, Frank Isenberg egy interjú alkalmával távolról sem titkos, de mindenképpen érdekes és szokatlan projektről mesélt. Mégpedig arról, hogy miként kerestek megfelelő benzines motort a Land Rover Defenderhez. A turbódízelek mellé szükség volt egy viszonylag takarékos, de erős és tartós benzinmotorra is. Leginkább a Defender motorterének mérete határolta be a lehetőségeket.
Mérőszalagot ragadtak és kitalálták, hogy apró rendezés után a legendás terepjáró képes befogadni a bajorok M52-es kódjelű, 24 szelepes, soros hathengeres motorját, ami ekkoriban az E36, E38 és Z3-as modellekben is feltűnt. Ennek eredménye, hogy 1997 és 2001 között ilyen különleges Defendereket kínált afrikai vevőinek a Land Rover.
Persze nem volt elég csak átpakolni a technikát a BMW-től az angol vasba, szükség volt a tesztelésre is. A legnagyobb meglepetésükre a kellemes, sima járású hathengeres motor nagyon jól működött a szokatlan formában is. Az első átalakított autó egy zöld Defender 90-es volt, a vászontetős autóval a transzplantáció után átutazták Afrikát. Éppen úgy boldogult a különféle terepakadályokon, mint más Land Rover, ráadásul képes volt 170 km/órás sebességgel is száguldani. Ezért is kapta a Zöld Mamba nevet a fejlesztés során.
Isenberg úrban mély nyomot hagyott ez a projekt, ezért hosszú évekkel később talált egy Defender 110 2.8i-t Dél-Afrika egyik autós apróhirdetési portálján, melybe gyárilag a 28-as motor dolgozik és mivel nem voltak furcsa zajai, rozsda se ette és 75000 mérfölddel az órájában még használhatónak tűnt, ezért megvette és elutazott az autóért.
Kis átalakítás után tökéletes kempingező és túrázó autó vált belőle, amiben minden adott egy kalandos utazáshoz. A tetőcsomagtartón napelemek kaptak helyet, a beltérben pedig két ülés található, mert a hátsó részt ággyá alakították, valamint hűtőt és kávéfőzőt is beledobtak. Frank állítása szerint valamelyest csökkentek a képességei a sok csomaggal, de így is megy 160-at az autópályán, de a legjobb az, amikor elfogy az út.