Az amerikai importőr Max Hoffman úgy gondolta, hogy a Mercedes-Benz SL sportkocsi remek autó ugyan, de egy-két apró változtatással sokkal keresettebb modell is válhatna belőle. Első sorban az utastér hozzáférhetőségével volt a problémája és a tetővel. A sirályszárnyas ajtók ugyan már akkor is rettentő menőnek számítottak, csak épp kényelmetlenek voltak a hétköznapi emberek számára. A kabrió karosszéria pedig jobban hangsúlyozza a luxust és kívánatosabbá is tette az autót.
A Mercedes megfogadta az importőr tanácsát és hamar elkezdtek dolgozni a 300 SL Roadsteren, ami nem volt kis munka, hiszen a térváz mellett számos ponton módosítani kellett a konstrukciót. Végül azonban 1957-ben bemutatkozott az autó, amiből aztán kicsivel kevesebb, mint 1900 darabot gyártottak. Rettentő drága autó volt, sokkal többe került akkoriban, mint ma egy SLS AMG. Cserébe viszont 3 literes sorhatos motorjával akár bőven 200 km/órás tempó felett is képes volt repíteni a két utasát és egyedi bőröndbe csomagolt motyóikat.
A gusztusos képeken látható autó egy 1960-ban készült darab, amiért nagyjából 1,3 millió dollárt, átszámítva körülbelül 360 millió forintnak megfelelő összeget várnak, pedig nem is eredeti formájában újították fel. A gyártósort tűzpiros fényezéssel hagyta el ez a 300 SL Roadster, amit 2005-ben vásárolt meg Horst Temple Mercedes rajongó magának hasonlóan remek állapotban. Ő azonban nem elégedett meg ennyivel, az utolsó csavarig felújítatta a gépet saját ízlése szerint.
Csupasz fémig vetkőztették az autót és a lehető legkisebb darabokra kapták szét a restaurátorok, hogy aztán jelenlegi formájában álljon össze újra. Arra ugyan nincs magyarázat, hogy miért tértek el az eredeti megjelenéstől, de a halványzöld árnyalat kombinálva a zöld tetővel és beltérrel korhű és végtelenül elegáns. Ezek mellett az autó minden papírja és az eredeti egyedi bőröndök is megvannak, továbbá a felújítás részletes dokumentációja is jár az autó mellé az új vevőnek.