A ’90-es években még bármi megtörténhetett az autóiparban. Akár az is, hogy egészen picike autókba cipőkanállal beletuszkolják a legnagyobb motorjukat szívó vagy turbós változatban. Nagy teljesítmény és könnyű karosszéria pedig garantált élményt adott. Ezek az autók ma vágyott youngtimerek, amiket kész bűn a garázs mélyén tartani, annál jobb viszont elvinni őket egy körre, abból is a lehető leghosszabbra.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 1
Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 23

Ford Escort RS2000 4×4 – Ebben a méretosztályban ma sem túl gyakori az összkerékhajtás, így igazi kuriózum a rallys gyökerekkel rendelkező Escort sportos változata, amit öt duplaküllős felnijeiről és küszöbtoldatairól ismerhetünk fel. Motorja 2 literes és nagyjából 150 lóerős.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 24

Honda Civic VTI – 1,6 literes motorjából 160 lóerőt facsartak ki a japánok és ehhez még csak turbófeltöltőre sem volt szükségük. Maximális teljesítményét ráadásul 7600-as fordulat mellett adja le. Egy lóerőnek kevesebb, mint 8 kilogrammot kell cipelnie.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 25

Fiat Bravo HGT – Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy 4 hengeresnél nagyobb motor legyen egy kompakt autóban, a Bravo HGT-t viszont 2 literes öthengeres motor 155 lóereje hajtotta. akár 213 km/órás sebességgel.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 26

Citoren ZX Volcano – Dízel változat is akadt a sportos ZX-ből, de a 152 lóerőt és 183 Nm-t tudó francia bizonyára sokkal lelkesítőbb darab a diszkrét spoilerekkel és piros csíkkal.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 27

Nissan Almera GTi – Alig néhány apró spoiler különböztette meg a mezei Almeráktól a GTi csúcsváltozatot. A 2 literes, négyhengeres szívó benzines 143 lóereje ügyes váltásokkal 8 másodperc alatt lökte 100-as tempóra a japán gépet.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 28

Renault Clio Williams – Csupán limitált szériának szánták, az első sorszámozott plakettel ellátott darabokból 3800 talált gazdára, amivel így is túlteljesítették a tervet. Később kénytelenek voltak folytatni a franciák a F1-es Williams csapatról elnevezett autó gyártását. Előrefelé nyíló motorházteteje alatt 2 literes szívó benzines található közel 150 lóerős változatban. Ez elég volt ahhoz, hogy 7,8 másodperc alatt érjen százra az izmos Clio.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 29

SEAT Ibiza GTi Cupra – Élénk színéről, fehér alufelnijeiről és piros féknyergeiről ismerhető fel leginkább az 1,8 literes motorral hajtott legsportosabb Ibiza. A gépháztető alatt 152 lóerő lapult, ez a ménes pedig akár 200-ig is húzhatta az Ibizát.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 30

Peugeot 106 XSi – Nem tűnik veszedelmes jószágnak a mérgesített 106-os, 1,4-es motorjának 95 lóereje sem hajmeresztő adat, de egy csupán 895 kilogrammos autóban már ennyi is elég, hogy hatalmas élményt adjon.

Autók, melyeket már 15 éve is imádtunk 31

Mazda 323 GT-R – Számos sportos változat készült a 323-asból, a GT-R-t hatalmas ködlámpáiról és három helyen lyukasztott maszkjáról ismerhető fel könnyen. A turbómotor bő 180 lóerős teljesítménye és 236 Nm nyomatéka akár 7 másodperces 100-as sprintidőt is adhatott a kis Mazdának.