A leginkább aszfalton közlekedő terepjárók vagy SUV-k közös előnye, hogy általánosságban véve nagyobb biztonságérzetet adnak, mint az alacsonyabb építésű autók. Több más tényező mellett ez is szóba kerül, amikor az ilyen, városban használatos terepjárók előnyeit soroljuk. Bár a Mercedes-Benz G-osztálya távolról sem csak a látszatra megy, kemény terepen is megállja a helyét. Különösen a G500 4×4² portáltengelyes megoldásával, persze a tulajdonosok sem a kemény meredélyek miatt döntöttek a Brabus kezelése mellett ebben az esetben.
Ha valaki felteszi a kérdést, hogy egy ilyen szteroidozott G-osztályban vagy egy Toyota Priusban szeretnénk átvészelni egy balesetet, valószínűleg sokan a masztodon G mellett tennék le a voksukat. Pedig a Londonban történt balesetben csúnyán alulmaradt a hatalmas Mercedes. Az információk szerint a piroson áthajtó terepjárót kapta el oldalról a Prius, ezért borult fel a buszmegálló előtt. A baleset során a G500-as kabinja csúnyán eldeformálódott, a Priusban nyíltak a légzsákok és az eleje sem néz ki túl jól, de a Mercivel szemben saját lábon hagyta el a helyszínt.
A Brabus által tuningolt G500 4×4² gépházteteje alatt biturbó V8-as motor dolgozik, melyet 500 lóerős teljesítményre húztak fel, maximális nyomatéka pedig 710 Nm 2250 és 4250-es fordulat között. A megemelt futóműve portáltengelyes, mint az Unimog esetében, a hatalmas kerekek felett pedig karbon szélesítéseket kapott. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,9 másodperc alatt gyorsul. 3 év vagy 100 000 kilométer garanciát is vállal a tuningcég az átalakításra.