Tarts jobbra!
Autópályán is, de városokban is egyre inkább jellemző a jobbra tartási kötelezettség letojása. Ennek a fura rettegésnek a külső sávtól egy egészen veszélyes következménye, hogy Magyarországon többen így reagálnak rá: hát menjenek el a többiek jobbról a belső sávban cammogók mellett, hiszen az nem előzés, hanem elhaladás. Érdekes ez a gondolat, próbáljunk csak meg Németországban “elhaladni” kívül a többiek mellett (sajnos ott is egyre gyakoribb a battyogás a belső sávokban), majd meglátjuk, milyen hamar kiintenek a rendőrök, és kérik el a 100 eurót.
Nálunk viszont egyre többen hajlamosak a tudatosabban autózók közül valóban jobbról megelőzni a belül cammogókat, ami nagyon nem tesz jót a kiszámíthatóságnak és a biztonságnak hosszú távon. A témával Rácz Tamás kollégánk már foglalkozott részletesebben.
Behajtani tilos, kivéve célforgalom
Ha őszinték akarunk lenni, akkor mindannyiunkkal előfordult már, hogy az alábbi táblánál simán behajtottunk az adott utcába, mondván: az a célom, hogy behajtsak, vagy ha esetleg megállít a rendőr vagy a közteres, akkor azt mondom, hogy itt van dolgom és keresem a parkolóhelyet. Vagy valami hasonló kamu.
Azt viszont nem árt tudni, hogy ezért minimum 10 000, maximum 30 000 forintra büntethetnek.
Állatok
Lehet akár szarvas, kutya vagy tehén a háromszögben, az autósok többsége tudomásul veszi ugyan, hogy mire számíthat ezen a szakaszon, de durván három-öt percen belül el is felejti (mi is), hogy volt ilyen tábla néhány kilométerrel azelőtt.
Őszintén: volt már olyan, hogy azért vettél vissza a tempóból az M7-esen, mert megláttad a kutyás táblát? Ha igen, akkor az példaértékű!
Magasságkorlátozás
A kamionsofőrök és buszvezetők rémálma, hogy nem veszik észre a magasságkorlátozó táblát, vagy úgy érzik, hogy még éppen átférnek. Ez a rémálom azonban nagyon sokszor valósággá is válik, itt van néhány példa:
20-as, 30-as tábla
Talán ez az a sebességkorlátozó tábla, amit a legtöbb autós figyelmen kívül hagy. Ezeket a táblákat leginkább útmunkálatoknál, sávlezárásoknál szokták használni vagy lakó-pihenő övezetben, de én még nem találkoztam olyannal, aki egy csatornafedél-bontás miatti harmincas korlátozásnál tényleg lelassított 30 km/órára.