Éppen  zajlik a Siklóernyős világbajnokság, az olasz Monte Avena környékén. Nem meglepő hát, hogy a környéken sok „repülő ember” tűnik fel, az már annál inkább, ha egy kocsinak ütközik.

Siklóernyős barátunk küldte a képeket, amely az összetettben ötödik helyen álló francia versenyző, Honorin Hamard nem tökéletes landolásának következményét mutatja. Nem tudjuk, hogy a siklóernyőkre milyen biztosítás köthető, de hogy vakarják a fejüket majd a biztosítónál az biztos.

A betétlap, ami után tuti, telefonál a biztosító 1

Magyarokért is szurkolhatunk az eseményen. 145 induló közül 14 nap után Vértes Balázs 13. Rácz Balázs 40. Falucskai Loránt 62. Honti Adél 100., Szabó József 126. helyen áll. Az eseményt ezen a linken lehet követni.

Mi az a siklóernyő?

A siklóernyő merev tartást biztosító elemektől megfosztott hordozó felületű, hajtómű nélküli repülő szerkezet – derül ki a wikipédia szócikkéből.  A siklóernyő tulajdonképpen egy speciális, mesterséges kevlárszálasanyagú fonalakból szőtt szárny. Felső felületén a levegő áramlása gyorsabb, mint alul, így alul nyomó-, felül pedig szívóhatás (felhajtóerő) keletkezik. A siklóernyőt a szárnyprofil alakjának módosításával lehet irányítani a zsinórzat segítségével. Ezt nevezik trim rendszernek. A trim sebesség az ernyő alapsebessége a levegőhöz képest olyankor, amikor egyetlen zsinórt sem húzunk meg. Az ernyők sebessége a gyorsító használatával növelhető. Ugyanígy fékek használatával lassíthatunk az ernyőn, ami leszálláskor hasznos. Az ernyő a fékek használatával irányítható balra vagy jobbra.