Általában az első ülés mellett, alatt található kar meghúzásával nyílik a csomagtérajtó zárja, ha nem elektromos megoldásról van szó. Leginkább japán típusoknál találkozunk a jó öreg bovdenes kivitellel (de pl. az Alfa Romeo 156 is ilyen), van, hogy a külső nyitási lehetőség teljesen lemarad, ilyenkor csak a kulcs, vagy a kar használatával tudunk bejutni.

Egyes konstrukcióknál viszont nagyon egyszerű kívülről, zárt autónál is nyitásra bírni a rendszert. A Toyota Corolla esetében például igen könnyű a feladat, elég bekúszni az első ajtó vonalában, a szerviznyílást fedő gumit lepattintani, majd egy megfelelően hosszú tárggyal aktiválható a nyitási mechanizmus.

Jól jön, ha esetleg probléma adódik a nyitással, ugyanakkor intő jel, ha értékeinket nyugodt szívvel hagyjuk a csomagtérben, mert így rongálás nélkül, egy pillanat alatt elérhető ez a terület, ha pedig ötajtósnál is működik a dolog, akkor az egész utastér.