Amerikában töretlen a hatalmas platós autók népszerűsége, melyek jóval nagyobbak, mint amikkel az öreg kontinensen általában találkozhatunk. Ahogyan a terepjárók is inkább átalakultak inkább aszfaltra való járművekké, sőt a sportos változatok is megjelentek belőle, úgy az pick upok is átmentek ezen a változáson. Ennek a folyamatnak az apró jeleit már egészen korán is felfedezhetjük, hiszen már a 2000-as évek környékén is kínáltak egyes gyártók bivalyerős teherhordókat.
Vauxhall VXR Malooo
Alapvetően Ausztráliából származik a sportszedán alapjaira épített teherhordó, de angol piacon is változatlan formában árulják Vauxhall márkanév alatt az elvetemült kreációt. A motorháztető alatt 6,2 literes lökettérfogatú LS3-as V8-as található 431 tagú ménessel és 550 Nm nyomatékkal, ami messze elég ahhoz, hogy keresztben autózva, gumifüst kíséretében szállítson el 1,2 köbméternyi árut. 100-as tempóra 5 másodperc körüli a gyorsulást produkál.
Alapvetően Ausztráliából származik a sportszedán alapjaira épített teherhordó, de angol piacon is változatlan formában árulják Vauxhall márkanév alatt az elvetemült kreációt. A motorháztető alatt 6,2 literes lökettérfogatú LS3-as V8-as található 431 tagú ménessel és 550 Nm nyomatékkal, ami messze elég ahhoz, hogy keresztben autózva, gumifüst kíséretében szállítson el 1,2 köbméternyi árut. 100-as tempóra 5 másodperc körüli a gyorsulást produkál.
Fotó megosztása:
A fekete, szimpla kabinos Dodge Ram alapvetően nem túl izgató látvány, pedig az unalmasnak tűnő bódé alatt váratlan technika lapul. Az amerikaiak fogták a Viper V10-es motorját és beledobták a munkagép szerű autóba. Az eredmény igazán eszelős, a 8,3 literes, tízhengeres motor bő 500 lóerőt teljesít, mellé pedig 712 Nm nyomaték is akad, ami miatt az eredetileg Cummins dízelhez kapcsolodó váltót kellett beszerelni. 250 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb pick upja volt.
A fekete, szimpla kabinos Dodge Ram alapvetően nem túl izgató látvány, pedig az unalmasnak tűnő bódé alatt váratlan technika lapul. Az amerikaiak fogták a Viper V10-es motorját és beledobták a munkagép szerű autóba. Az eredmény igazán eszelős, a 8,3 literes, tízhengeres motor bő 500 lóerőt teljesít, mellé pedig 712 Nm nyomaték is akad, ami miatt az eredetileg Cummins dízelhez kapcsolodó váltót kellett beszerelni. 250 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb pick upja volt.
Fotó megosztása:
Friss versenyző a brutális pick upok piacán a Ram Power Wagon, mely a legelső Ram-et idézi modern köntösben. 6,4 literes Hemi V8-asa 410 lóerős, nyomatéka pedig tisztes 582 Nm. Masszívabb olajhűtő és Bilstein gátlókkal szerelt nagy teherbírású futómű került alá annak érdekében, hogy cudar körülmények között és változatos útviszonyok között is bírja a tempót.
Friss versenyző a brutális pick upok piacán a Ram Power Wagon, mely a legelső Ram-et idézi modern köntösben. 6,4 literes Hemi V8-asa 410 lóerős, nyomatéka pedig tisztes 582 Nm. Masszívabb olajhűtő és Bilstein gátlókkal szerelt nagy teherbírású futómű került alá annak érdekében, hogy cudar körülmények között és változatos útviszonyok között is bírja a tempót.
Fotó megosztása:
A Ford F-150 Raptort ma már turbós V6 EcoBoost motor hajtja, amit igazán nehezményeztek a típus rajongói. A képen látható elődmodell gépházteteje alatt ugyanis 6,2 literes V8-as motor dolgozik, aminek teljesítménye bő 410 lóerő, mellé pedig 588 nm nyomaték társul. A Raptort kifejezetten arra tervezték, hogy bírja a gyűrődést, ezért bátran lehet ugrándozni vele a homokdűnék között. Nem véletlenül indultak vele Baja 1000 terepversenyeken is, ahová 500 lovas példányokat készített a Ford.
A Ford F-150 Raptort ma már turbós V6 EcoBoost motor hajtja, amit igazán nehezményeztek a típus rajongói. A képen látható elődmodell gépházteteje alatt ugyanis 6,2 literes V8-as motor dolgozik, aminek teljesítménye bő 410 lóerő, mellé pedig 588 nm nyomaték társul. A Raptort kifejezetten arra tervezték, hogy bírja a gyűrődést, ezért bátran lehet ugrándozni vele a homokdűnék között. Nem véletlenül indultak vele Baja 1000 terepversenyeken is, ahová 500 lovas példányokat készített a Ford.
Fotó megosztása:
Nem véletlenül húz gumifüstöt maga után ez az F-150-es, hiszen 5,4 literes, kompresszoros V8-ast rejt az orra. 2000 környékén pedig 380 lóerő bőven elég volt ahhoz, hogy bármilyen autót sportosnak könyveljünk el, akár egy ilyen platós behemótot is. Az ültetett futóműves F-150-es több, mint fél tonnát is cipelhet. Az amerikai Car and Driver magazin mérése szerint 5,4 másodperc alatt éri el a 96 km/órás sebességet.
Nem véletlenül húz gumifüstöt maga után ez az F-150-es, hiszen 5,4 literes, kompresszoros V8-ast rejt az orra. 2000 környékén pedig 380 lóerő bőven elég volt ahhoz, hogy bármilyen autót sportosnak könyveljünk el, akár egy ilyen platós behemótot is. Az ültetett futóműves F-150-es több, mint fél tonnát is cipelhet. Az amerikai Car and Driver magazin mérése szerint 5,4 másodperc alatt éri el a 96 km/órás sebességet.
Fotó megosztása:
Dodge Ram SRT10
A fekete, szimpla kabinos Dodge Ram alapvetően nem túl izgató látvány, pedig az unalmasnak tűnő bódé alatt váratlan technika lapul. Tudni kell róla, hogy vasblokkos motorja inkább csak a hengerszámban egyezik meg a Viperben használt, eltérő konstrukciójú és alumíniumblokkos V10-es erőgéppel. Az eredmény igazán eszelős, a 8,3 literes, tízhengeres motor bő 500 lóerőt teljesít, mellé pedig 712 Nm nyomaték is akad, ami miatt az eredetileg Cummins dízelhez kapcsolódó váltót kellett beszerelni. 250 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb pick upja volt.
Ford F-150 SVT Raptor R
A Ford F-150 Raptort ma már turbós V6 EcoBoost motor hajtja, amit igazán nehezményeztek a típus rajongói. A képen látható elődmodell gépházteteje alatt ugyanis 6,2 literes V8-as motor dolgozik, aminek teljesítménye bő 410 lóerő, mellé pedig 588 nm nyomaték társul. A Raptort kifejezetten arra tervezték, hogy bírja a gyűrődést, ezért bátran lehet ugrándozni vele a homokdűnék között. Nem véletlenül indultak vele Baja 1000 terepversenyeken is, ahová 500 lovas példányokat készített a Ford.
Dodge Ram Power Wagon
Friss versenyző a brutális pick upok piacán a Ram Power Wagon, mely a legelső Ram-et idézi modern köntösben. 6,4 literes Hemi V8-asa 410 lóerős, nyomatéka pedig tisztes 582 Nm. Masszívabb olajhűtő és Bilstein gátlókkal szerelt nagy teherbírású futómű került alá annak érdekében, hogy cudar körülmények között és változatos útviszonyok között is bírja a tempót.
Ford F-150 SVT Lightning
Nem véletlenül húz gumifüstöt maga után ez az F-150-es, hiszen 5,4 literes, kompresszoros V8-ast rejt az orra. 2000 környékén pedig 380 lóerő bőven elég volt ahhoz, hogy bármilyen autót sportosnak könyveljünk el, akár egy ilyen platós behemótot is. Az ültetett futóműves F-150-es több, mint fél tonnát is cipelhet. Az amerikai Car and Driver magazin mérése szerint 5,4 másodperc alatt éri el a 96 km/órás sebességet.