Kétség kívül igazi ikon a BMW máig egyetlen középmotoros sportkocsija, az M1-es, ami nem csak egyedülálló a márka történetében, hanem még rettentő ritka is. 1978 és 1981 között csupán 399 példány készült utcai felhasználásra és további 54 versenygép hagyta el az összeszerelő üzemet. A formaterv nem véletlenül hasonlít a Lamborghini Urracora, kezdetben egészen szoros együttműködést terveztek a németek az olaszokkal. Ezért is lehet, hogy a formatervét is egy igazán nagy név, Giorgetto Giugiaro jegyzi.
3,5 literes, sorhatos motor helyezkedik el az utaskabin mögött, aminek teljesítménye 273 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 324 Nm. Az M1-es képes volt akár 260-as tempóval is száguldani. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre valamivel 6,5 másodperc felett gyorsul, mely ma nem egy hajmeresztő érték, de közel negyven évvel ezelőtt már elég tisztességesnek számított.
Az eladásra kínált példány Inka narancs fényezésű, amiből csupán 98 darab készült, ami bizonyára csak kívánatosabbá teszi a gyűjtők szemében. A képek is mutatják, hogy minden szemszögből milyen remek állapotban van az 1980-as évjáratú M1. 13 586 kilométerrel az órájában ráadásul egy igazán megkímélt példányról van szó. Az autó egy gyűjteményből származik, eddigi élete során három tulajdonost fogyasztott el és csak 1287 kilométert tettek bele 2012 és 2017 között.
Ennek megfelelően az ára is borsos, az új tulajdonosnak vélhetően közel 200 millió forintnyi dollárral kell érkeznie az aukcióra, ha mindenképp meg szeretné kaparintani a narancssárga M1-es BMW-t.