Most, hogy a BMW kínálatába visszatér a 8-as sorozat, az első eresztésnek is megnőtt a népszerűsége, így sorra kerülnek elő a különleges darabok. Igazi technológiai demonstrációnak szánta a BMW a 850-est, melyet teljes egészében CAD programokkal terveztek és számos újítást alkalmaztak benne. Formáját pedig szélcsatornában töltött hosszú idők varázsolták ilyen szép ék alakúra.

Természetesen a csúcsmodellt is kezelésbe vette az Alpina műhely, akik mindig finom ízléssel nyúlnak hozzá a bajor gépekhez, melyből végül 97 darab hagyta el a gyártószalagot 1990 és 1994 között. Igazi ritkaság tehát, amiből most egy égszínkék metál példány bukkant fel a spanyolországi Marbellán.

Ha egy igazán bitang BMW-re vágysz, akkor nézd meg ezt! 1

Ha egy igazán bitang BMW-re vágysz, akkor nézd meg ezt! 15

Az Alpina B12-es 5 literes lökettérfogatú V12-es motorral szerelt változata 350 lóerőt teljesít (a gyári modell teljesítménye alulról karcolja a 300 lóerőt), mellé pedig 470 Nm csúcsnyomaték társul. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,8 másodperc alatt gyorsul, a mutató pedig akár a 280-as osztás fölé is szaladhat. Az Alpina még a városi fogyasztását is szemérmetlenül közölte abban az időben, hiszen egy nagy teljesítményű túrakupé esetében a 19,4 liter/100 kilométeres étvággyal számolni kell.

A spanyoloknál felbukkant világoskék metál példánynak világosbézs Nappa bőrrel húzták be az utasterét, ami igazán elegáns kombináció. Futásteljesítménye is viszonylag hihető, hiszen nagyjából 90 300 kilométert tett meg az elmúlt 26 év alatt. A hirdető több mint 31 millió forintnak megfelelő összeget vár a B12-esért, amiért nagy valószínűséggel akár egy újra is befizethet.

Neked bő 30 millió forinttal a zsebedben melyik kéne? A klasszikus Alpina B12-es vagy inkább egy új M4-es BMW?