Versenypályák között igazi legenda a 20,8 kilométer hosszan kanyargó Nordschleife, melyre előszeretettel járnak tesztelni az autógyártók vagy igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt körbeérni. Persze utóbbit nem a turistanapokon teszik, hanem csak olyan alkalmakkor, amikor a teljes pálya az övék.
Nem egyszerű kiválasztani a megfelelő időpontot, hiszen az időjárási körülmények és a hőmérséklet is befolyásolja az autó teljesítményét. Az eseményt megelőző szervezőmunka gyümölcse a remélhetőleg remek idő, melyet aztán hetekig hangoztathatnak a marketingesek. A BMW sportos imázsához elengedhetetlen, hogy minden modellt megkergessenek a Nürburgringen. Itt vannak most a leggyorsabbak:
BMW M4 GTS – 7:27.88
A BMW M4 GTS a bajorok aktuális csúcsgépe, de mielőtt még bárki is a szalonba rohanna érte, már nem kapható. Elfogyott mind a 700 darab, sőt még egy kicsikét több is. Joerg Weidinger hozta össze a Porsche Carrera GT-nél és az Alfa Romeo Giulia QV-nél is gyorsabb időt. Az M4 GTS gépházteteje alatt duplaturbós sorhatos motor dolgozik, melyhez különleges vízbefecskendező rendszert kapcsoltak, amivel magabiztosan hozza az 500 lóerős teljesítményt és mellé 600 Nm nyomatékot.
A BMW M4 GTS a bajorok aktuális csúcsgépe, de mielőtt még bárki is a szalonba rohanna érte, már nem kapható. Elfogyott mind a 700 darab, sőt még egy kicsikét több is. Joerg Weidinger hozta össze a Porsche Carrera GT-nél és az Alfa Romeo Giulia QV-nél is gyorsabb időt. Az M4 GTS gépházteteje alatt duplaturbós sorhatos motor dolgozik, melyhez különleges vízbefecskendező rendszert kapcsoltak, amivel magabiztosan hozza az 500 lóerős teljesítményt és mellé 600 Nm nyomatékot.
Fotó megosztása:
Az M3-as BMW 25. születésnapja alkalmából jelent meg a legkeményebb változat, a 450 lóerős, 4,4 literes szívó V8-assal szerelt M3 GTS. Kifejezetten azzal a céllal dobták piacra a modellt, hogy a vásárlók ezzel közúton legálisan juthatnak el a versenypályáig, ahol igazán elemében van a kagylóülésekkel és bukócsővel kiegészített, kikönnyített sportkupé.
Az M3-as BMW 25. születésnapja alkalmából jelent meg a legkeményebb változat, a 450 lóerős, 4,4 literes szívó V8-assal szerelt M3 GTS. Kifejezetten azzal a céllal dobták piacra a modellt, hogy a vásárlók ezzel közúton legálisan juthatnak el a versenypályáig, ahol igazán elemében van a kagylóülésekkel és bukócsővel kiegészített, kikönnyített sportkupé.
Fotó megosztása:
2012 tavaszától volt kapható az Alpina B3 GT3-as, mely azokhoz szólt akiknek a V8-as M3-as BMW nem volt elég hagyományos. Igaz, sok esély nem volt a beszerzésére, hiszen csak 99 darabot készítettek belőle. 3 literes biturbó sorhatos motorja 408 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. A lassulást elől 6, hátul 4 dugattyús fékek szolgálják. A sokküllős kerekeken Michelin Pilot Sport Cup+ gumik feszülnek, melyek kifejezetten 50 és 90 fok között tapadnak ideálisan.
2012 tavaszától volt kapható az Alpina B3 GT3-as, mely azokhoz szólt akiknek a V8-as M3-as BMW nem volt elég hagyományos. Igaz, sok esély nem volt a beszerzésére, hiszen csak 99 darabot készítettek belőle. 3 literes biturbó sorhatos motorja 408 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. A lassulást elől 6, hátul 4 dugattyús fékek szolgálják. A sokküllős kerekeken Michelin Pilot Sport Cup+ gumik feszülnek, melyek kifejezetten 50 és 90 fok között tapadnak ideálisan.
Fotó megosztása:
Minden idők legjobb M3-asának is szokás hívni az E46-osból készült CSL-t, mely 110 kilogrammal könnyebb az alapot adó M3-asnál a karbon kiegészítőknek és számos apróságnak köszönhetően. S54B32 jelű sorhatos motorja 360 lóerős. Áthangolt SMG váltója 8 századmásodperc alatt cserél fokozatot, ami már-már Forma-1 szintű teljesítmény.
Minden idők legjobb M3-asának is szokás hívni az E46-osból készült CSL-t, mely 110 kilogrammal könnyebb az alapot adó M3-asnál a karbon kiegészítőknek és számos apróságnak köszönhetően. S54B32 jelű sorhatos motorja 360 lóerős. Áthangolt SMG váltója 8 századmásodperc alatt cserél fokozatot, ami már-már Forma-1 szintű teljesítmény.
Fotó megosztása:
Az M4-es BMW 431 lóerős teljesítményével is ideális minden feladatra, az összeállítás tagjai közül ez nevezhető a leginkább felhasználóbarátnak, hiszen maradéktalanul alkalmas mindennapi használatra. Sokkal inkább javasolt azonban a Competition csomagos, hangyányit keményebb 450 lovas modell áthangolt futóművével és menetstabilizálójával.
Az M4-es BMW 431 lóerős teljesítményével is ideális minden feladatra, az összeállítás tagjai közül ez nevezhető a leginkább felhasználóbarátnak, hiszen maradéktalanul alkalmas mindennapi használatra. Sokkal inkább javasolt azonban a Competition csomagos, hangyányit keményebb 450 lovas modell áthangolt futóművével és menetstabilizálójával.
Fotó megosztása:
Aggodalomra semmi ok, az elsőkerekes családi egyterű messze elmarad a tradíciót követő sportmodellektől. Csupán az érdekesség kedvéért került fel a listára, bár hivatalos időt nem közöltek a bajorok, de a pletykák szerint 9:30 alatt szaladt körbe a 225i jelzésű 231 lóerős modell a Nürburgringen.
Aggodalomra semmi ok, az elsőkerekes családi egyterű messze elmarad a tradíciót követő sportmodellektől. Csupán az érdekesség kedvéért került fel a listára, bár hivatalos időt nem közöltek a bajorok, de a pletykák szerint 9:30 alatt szaladt körbe a 225i jelzésű 231 lóerős modell a Nürburgringen.
Fotó megosztása:
BMW M3 GTS – 7:48.00
Az M3-as BMW 25. születésnapja alkalmából jelent meg a legkeményebb változat, a 450 lóerős, 4,4 literes szívó V8-assal szerelt M3 GTS. Kifejezetten azzal a céllal dobták piacra a modellt, hogy a vásárlók ezzel közúton legálisan juthatnak el a versenypályáig, ahol igazán elemében van a kagylóülésekkel és bukócsővel kiegészített, kikönnyített sportkupé.
Alpina B3 GT3 – 7:49.00
2012 tavaszától volt kapható az Alpina B3 GT3-as, mely azokhoz szólt, akiknek a V8-as M3-as BMW nem volt elég hagyományos. Igaz, sok esély nem volt a beszerzésére, hiszen csak 99 darabot készítettek belőle. 3 literes, biturbó sorhatos motorja 408 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. A lassulást elöl 6, hátul 4 dugattyús fékek szolgálják. A sokküllős kerekeken Michelin Pilot Sport Cup+ gumik feszülnek, melyek kifejezetten 50 és 90 fok között tapadnak ideálisan.
BMW M3 CSL – 7:50.00
Minden idők legjobb M3-asának is szokás hívni az E46-osból készült CSL-t, mely 110 kilogrammal könnyebb az alapot adó M3-asnál a karbon kiegészítőknek és számos apróságnak köszönhetően. S54B32 jelű sorhatos motorja 360 lóerős. Áthangolt SMG váltója 8 századmásodperc alatt cserél fokozatot, ami már-már Forma-1-szintű teljesítmény.
BMW M4 – 7:52.00
Az M4-es BMW 431 lóerős teljesítményével is ideális minden feladatra, az összeállítás tagjai közül ez nevezhető a leginkább felhasználóbarátnak, hiszen maradéktalanul alkalmas mindennapi használatra. Sokkal inkább javasolt azonban a Competition csomagos, hangyányit keményebb 450 lovas modell áthangolt futóművével és menetstabilizálójával.
+1 BMW 225i Active Tourer – 9:30.00
Aggodalomra semmi ok, az elsőkerekes családi egyterű messze elmarad a tradíciót követő sportmodellektől. Csupán az érdekesség kedvéért került fel a listára, bár hivatalos időt nem közöltek a bajorok, de a pletykák szerint 9:30 alatt szaladt körbe a 225i jelzésű 231 lóerős modell a Nürburgringen.