A Mazda RX-8 mindig különleges egzotikum volt a sportkocsik piacán, és ahogy telik az idő, egyre inkább azzá  válik. Telnek az évek, kopnak a Wankel motorok, és a japán hátsókerekes gép vételára pedig pont ezért, rossz híre miatt, a béka feneke környékén tanyázik. 1,3 millió környékén már több darabot találunk „hibátlan, felújított” állapotban, ami általában egyenlő a cserélt, teljesen felújított motorral.

Mivel lehet véget vetni az ördögi körnek, a kegyetlen magas fogyasztásnak? Mert a csomag csábító, a B-oszlop nélküli karosszéria egyedi, és zseniálisan néz ki. Ha már csere, akkor hagyjuk a bolygódugattyús ritkaságot! Legyen helyette egy bizonyított blokk, mondjuk a németektől. Így lett ebből a román Mazda RX-8-ból Mazda RX-320i.

Ki tudja, miért pont a hathengeres, kétliteres, 150 lóerős kivitelre esett a választás. Ránézésre ez egy M52-es blokk, amit például az E36-osokba szereltek, még a bajorok megbízható, tartós technikát képviselő éveiből.

Meglepődsz majd, ha meglátod ennek a Mazda RX-8-nak a motorját 1
Meglepődsz majd, ha meglátod ennek a Mazda RX-8-nak a motorját 2 Meglepődsz majd, ha meglátod ennek a Mazda RX-8-nak a motorját 3