Közel 22 millió darab legyártott Volkswagen Bogárral hosszú időre rekorder marad az 1930-as években született autó. Hitler szerette volna, ha megszületik egy olyan autó, mely széles rétegek számára biztosítja a mobilitást, ezért született meg a végtelenül egyszerű technikájú Type 1-es, melyre nem sokkal később ragadt a Bogár név. Az autót Ferdinand Porsche tervezte, de állítólag Barényi Bélának és Ganz Józsefnek is van köze négyhengeres, léghűtéses boxermotorral szerelt kocsihoz, mely kezdetben kevesebb mint 25 lóerős teljesítménnyel jelent meg.
Közel 22 millió darab legyártott Volkswagen Bogárral hosszú időre rekorder marad az 1930-as években született autó. Hitler szerette volna, ha megszületik egy olyan autó, mely széles rétegek számára biztosítja a mobilitást, ezért született meg a végtelenül egyszerű technikájú Type 1-es, melyre nem sokkal később ragadt a Bogár név. Az autót Ferdinand Porsche tervezte, de állítólag Barényi Bélának és Ganz Józsefnek is van köze négyhengeres, léghűtéses boxermotorral szerelt kocsihoz, mely kezdetben kevesebb mint 25 lóerős teljesítménnyel jelent meg.
Fotó megosztása:
1984-ben tartották az első generációs Ibiza premierjét a Párizsi Autószalonon. A formatervét Giorgetto Giugiaro jegyzi. A váltót és az erőátvitelt fejlesztették közösen a spanyolok a Porschével, de ez az együttműködés távolról sem volt olyan szoros, mint gondolnánk. Nem véletlen, hogy a System Porsche felirat csak azzal a feltétellel kerülhetett fel az autóra, hogy minden eladott darab után 7 német márkát fizet a SEAT a Porschénak.
1984-ben tartották az első generációs Ibiza premierjét a Párizsi Autószalonon. A formatervét Giorgetto Giugiaro jegyzi. A váltót és az erőátvitelt fejlesztették közösen a spanyolok a Porschével, de ez az együttműködés távolról sem volt olyan szoros, mint gondolnánk. Nem véletlen, hogy a System Porsche felirat csak azzal a feltétellel kerülhetett fel az autóra, hogy minden eladott darab után 7 német márkát fizet a SEAT a Porschénak.
Fotó megosztása:
A C88-ast teljesen önállóan tervezte a Porsche a kínai kormány által kiírt pályázatra, amiben a cél egy elérhető árú családi autó megalkotása volt. Világosan tükrözte Kína szándékát az is, hogy csupán egy gyerekülést terveztek az autóba. Motorja 1,1 literes, négyhengeres boxermotor, aminek teljesítménye 48-68 lóerő. Végül csupán prototípus marad, de állítólag számos ötletet tudtak hasznosítani belőle a kínaiak.
A C88-ast teljesen önállóan tervezte a Porsche a kínai kormány által kiírt pályázatra, amiben a cél egy elérhető árú családi autó megalkotása volt. Világosan tükrözte Kína szándékát az is, hogy csupán egy gyerekülést terveztek az autóba. Motorja 1,1 literes, négyhengeres boxermotor, aminek teljesítménye 48-68 lóerő. Végül csupán prototípus marad, de állítólag számos ötletet tudtak hasznosítani belőle a kínaiak.
Fotó megosztása:
Hogy mi történik akkor, amikor Ernst Fuhrmann, a Porsche elnöke és a Lada gyár első embere, Viktor Nyikolajevics Poljakov találkozik? Fogták a már meglévő Ladát és áttervezték a komplett hajtásláncot és egy kicsit modernizálták a formát, valamint a belteret, ahová Porsche kormány került. Később a Lada Samara jelentette az igazi áttörést keresztmotoros felépítésével, az oroszok azonban ezt a típust túl sokáig tartották a fiók mélyén, így elég korszerűtlen autó vált belőle már a bemutatása idején is.
Hogy mi történik akkor, amikor Ernst Fuhrmann, a Porsche elnöke és a Lada gyár első embere, Viktor Nyikolajevics Poljakov találkozik? Fogták a már meglévő Ladát és áttervezték a komplett hajtásláncot és egy kicsit modernizálták a formát, valamint a belteret, ahová Porsche kormány került. Később a Lada Samara jelentette az igazi áttörést keresztmotoros felépítésével, az oroszok azonban ezt a típust túl sokáig tartották a fiók mélyén, így elég korszerűtlen autó vált belőle már a bemutatása idején is.
Fotó megosztása:
Az első RS jelzésű kombi Audi külsején több árulkodó jel is akad, ami alapján könnyen megállapítható a Porsche együttműködés. A lökhárítók formája, a jellegzetes felnik és a tükrök is a sportkocsit idézik. Pedig a modell fejlesztését maga az Audi végezte nagyobb gőzzel, az összeszerelés azonban kézzel zajlott Zuffenhausenben. Kevesebb, mint 3000 darab hagyta el az üzemet a 315 lóerős, 2,2 literes öthengeres turbómotorral szerelt összkerekes sportkombiból.
Az első RS jelzésű kombi Audi külsején több árulkodó jel is akad, ami alapján könnyen megállapítható a Porsche együttműködés. A lökhárítók formája, a jellegzetes felnik és a tükrök is a sportkocsit idézik. Pedig a modell fejlesztését maga az Audi végezte nagyobb gőzzel, az összeszerelés azonban kézzel zajlott Zuffenhausenben. Kevesebb, mint 3000 darab hagyta el az üzemet a 315 lóerős, 2,2 literes öthengeres turbómotorral szerelt összkerekes sportkombiból.
Fotó megosztása:
Alaposan megdolgoztatta a Mercedest a W124-es bitangabb változata, hiszen az 5 literes V8-as motornak alapvetően szűk volt a sorhatosokra tervezett motortér. Nem mellesleg szélesebb nyomtávra is szükség volt, ezért a karosszériát is csöppet átdolgozták. Kapacitása végén járt a Mercedes, a Porschénak viszont éppen felszabadult egy egész gyárcsarnok, ami kapóra jött, így aztán kézzel készültek a 326 lovas W124-esek, melyek félkészen érkeztek és a hajtáslánc beszerelése után távoztak is az üzemből a fényezés miatt, majd ismét visszatértek a végösszeszerelés miatt.
Alaposan megdolgoztatta a Mercedest a W124-es bitangabb változata, hiszen az 5 literes V8-as motornak alapvetően szűk volt a sorhatosokra tervezett motortér. Nem mellesleg szélesebb nyomtávra is szükség volt, ezért a karosszériát is csöppet átdolgozták. Kapacitása végén járt a Mercedes, a Porschénak viszont éppen felszabadult egy egész gyárcsarnok, ami kapóra jött, így aztán kézzel készültek a 326 lovas W124-esek, melyek félkészen érkeztek és a hajtáslánc beszerelése után távoztak is az üzemből a fényezés miatt, majd ismét visszatértek a végösszeszerelés miatt.
Fotó megosztása: