Nemrég zajlott le a harmadik Hobby Sunday Galgamácsán. A név egy vidám és egyre több embert megmozgató autós örömünnepet takar. A névben a hobby fontos, mert ide nemcsak FIVA-minősítésű veteránokat, OT-s rendszámú kedvenceket vártak, hanem olyan, akár fiatalabb, de ritka és érdekes autókat is, amelyek gondozása, tartása a tulajdonosnak elsősorban kedvtelés – mesélte a Vezessnek Nagy Krisztián, aki Rózsahegyi Richárddal és Galgamácsa önkormányzatával együtt szervezi az eseményt harmadik éve. A Hobby Sunday központja a Pest megyei település magtára.
Flaminio Bertoni tervezte a Citroën Traction Avant karosszériáját. Forradalmi benne az elsőkerék-hajtás. 1934-től 1957-ig volt gyártásban
Flaminio Bertoni tervezte a Citroën Traction Avant karosszériáját. Forradalmi benne az elsőkerék-hajtás. 1934-től 1957-ig volt gyártásban
Fotó megosztása:
Nagyon megszaladt a klasszikus 911-es Porschék értéke. Ez a G-sorozatú modell egy gyönyörű kabrió
Nagyon megszaladt a klasszikus 911-es Porschék értéke. Ez a G-sorozatú modell egy gyönyörű kabrió
Fotó megosztása:
Amerikai egyetlen sportautója a Viperen kívül, amit Európában is komolyan kell venni, a Chevrolet Corvette. Ez egy C4, amely 1984 és 1997 között készült
Amerikai egyetlen sportautója a Viperen kívül, amit Európában is komolyan kell venni, a Chevrolet Corvette. Ez egy C4, amely 1984 és 1997 között készült
Fotó megosztása:
Meseszép a Pininfarina-karosszériás Peugeot 404. Eleganciája ma is megkapó
Meseszép a Pininfarina-karosszériás Peugeot 404. Eleganciája ma is megkapó
Fotó megosztása:
E21-es cápa 3-as BMW-k
E21-es cápa 3-as BMW-k
Fotó megosztása:
Vannak kocsik, amelyekre senki nem mondaná, hogy használt autó. Ilyen veterán és hobbiautók árasztották el nemrég a pest megyei Galgamácsát
Vannak kocsik, amelyekre senki nem mondaná, hogy használt autó. Ilyen veterán és hobbiautók árasztották el nemrég a pest megyei Galgamácsát
Fotó megosztása:
Farmotoros Volkswagenekből sem volt hiány
Farmotoros Volkswagenekből sem volt hiány
Fotó megosztása:
Japán különítmény. nem votl elvárás a veteránkor, ez az esemény hobbiautóknak is szól
Japán különítmény. nem votl elvárás a veteránkor, ez az esemény hobbiautóknak is szól
Fotó megosztása:
1966-ban készült a takaros Škoda 1000 MB limuzin
1966-ban készült a takaros Škoda 1000 MB limuzin
Fotó megosztása:
A 02-es BMW valódi sportlimuzin volt, adekvát motor esetén
A 02-es BMW valódi sportlimuzin volt, adekvát motor esetén
Fotó megosztása:
Nekem az Audi 200 Turbóra áll rá a szemem, másnak a trike érdekes a képről
Nekem az Audi 200 Turbóra áll rá a szemem, másnak a trike érdekes a képről
Fotó megosztása:
Érdemes kiemelni az 1965-ös évjáratú Wartburg 311-est, amely a típus szépsége és a konkrét autó remek állapota miatt is figyelemreméltó
Érdemes kiemelni az 1965-ös évjáratú Wartburg 311-est, amely a típus szépsége és a konkrét autó remek állapota miatt is figyelemreméltó
Fotó megosztása:
Meglepően fiatal ez a 21061-es Lada, 1994-es. Motorja 75 lerős, váltója gyárilag négygangos
Meglepően fiatal ez a 21061-es Lada, 1994-es. Motorja 75 lerős, váltója gyárilag négygangos
Fotó megosztása:
Klasszikus Borbet-felnin jött az E21-es 320i. Mögötte az S123-as kombi egy ritka 280TE, 185 lóerős motorral és króm helyett fekete ablakkeretekkel. A hathengeres fekvőlámpás az 1980-as modellfrissítés előtt is ezekkel a fényszórókkal ékeskedett, az Ochsenauge, magyarul ökörszem, csak a kisebb motoros autókon volt
Klasszikus Borbet-felnin jött az E21-es 320i. Mögötte az S123-as kombi egy ritka 280TE, 185 lóerős motorral és króm helyett fekete ablakkeretekkel. A hathengeres fekvőlámpás az 1980-as modellfrissítés előtt is ezekkel a fényszórókkal ékeskedett, az Ochsenauge, magyarul ökörszem, csak a kisebb motoros autókon volt
Fotó megosztása:
Balra Tarsoly Péter, jobbra Kutasi József, a szakmai zsűri tagjai
Balra Tarsoly Péter, jobbra Kutasi József, a szakmai zsűri tagjai
Fotó megosztása:
1962-es a raj GAZ. A név a Gorkij Avto Zavod, a gorkiji autógyár rövidítése
1962-es a raj GAZ. A név a Gorkij Avto Zavod, a gorkiji autógyár rövidítése
Fotó megosztása:
Ezt a Jawát kár lett volna kihagyni
Ezt a Jawát kár lett volna kihagyni
Fotó megosztása:
1973-as a szépségversenyt megnyerő VW-Karmann Ghia
1973-as a szépségversenyt megnyerő VW-Karmann Ghia
Fotó megosztása:
Galgamácsa közel van Budapesthez
Galgamácsa közel van Budapesthez
Fotó megosztása:
Az Irigy Hónaljmirigy tagjai léptek fel az eseményen
Az Irigy Hónaljmirigy tagjai léptek fel az eseményen
Fotó megosztása:
Balra Rózsahegyi Richárd, jobbra Nagy Krisztián, a két szervező. Krisztiánt BMW-s használt autós cikkeinkből ismerhetitek
Balra Rózsahegyi Richárd, jobbra Nagy Krisztián, a két szervező. Krisztiánt BMW-s használt autós cikkeinkből ismerhetitek
Fotó megosztása:
Nemes és munkaigényes veterán a Rolls-Royce Silver Shadow
Nemes és munkaigényes veterán a Rolls-Royce Silver Shadow
Fotó megosztása:
Milyen ritkán látni ma már 601-es Trabantot a forgalomban!
Milyen ritkán látni ma már 601-es Trabantot a forgalomban!
Fotó megosztása:
Jót tett a hangulatnak a főzőverseny, az eredmény az ebédet gazdagította
Jót tett a hangulatnak a főzőverseny, az eredmény az ebédet gazdagította
Fotó megosztása:
Kutasi József restaurálta a Willyst
Kutasi József restaurálta a Willyst
Fotó megosztása:
2018. augusztusának első vasárnapján ismét lesz Hobby Sunday Galgamácsán, a magtárnál
2018. augusztusának első vasárnapján ismét lesz Hobby Sunday Galgamácsán, a magtárnál
Fotó megosztása:
Több mint száz jármű vett részt az idei találkozón. Trike-tól veterán és valóban gyönyörű traktorokon át Simson motorkerékpárokon keresztül a Rolls-Royce Silver Shadowig volt mit csodálni a közönségnek a rekkenő hőségben.
1973-as a szépségversenyt megnyerő VW-Karmann Ghia
Technikatörténetileg különlegesen értékes a Bánki Donát és Csonka János által szabadalmaztatott, Ganz-gyártmányú stabilmotor. Tulajdonosa szerint ebből az 1896-ban készült matuzsálemből összesen nyolc darab létezik hazánkban és csupán három működőképes. A háromból kettő ott volt. A másfajta értékekre fogékony látogatók az utánfutón hörgő ZIL-motornak örülhettek. A szovjet monstrum a benzines V8 hangzásának minden szépségét megadta, ahogy a tulaj túráztatta, a belső égésű motorok nagyobb dicsőségére.
Meglepően fiatal ez a 21061-es Lada, 1994-es. Motorja 75 lóerős, váltója gyárilag négygangos. Nagyon szépek voltak a koros traktorok
Erős blokkot alkottak az ex-KGST-autók. A közönség mindig örül a Ladáknak, amelyek között egy idősnek tűnő, valójában 1994-es 1500S is megtalálható volt abból a korszakból, amikor a márka vezérképviselete a modernebb kocka Ladák mellett újra felvette a kínálatba az egykori csúcsmodellt. A VAZ 21061 az Euro II emissziós szabvány életbe lépésével szorult ki a hazai piacról, 1996-ban.
1962-es a raj GAZ. A név a Gorkij Avto Zavod, a gorkiji autógyár rövidítése
Érdemes kiemelni az 1965-ös évjáratú Wartburg 311-est, amely a típus szépsége és a konkrét autó remek állapota miatt is figyelemre méltó. A fiatalabbak kedvéért írjuk le, hogy a Wartburg a Németország újraegyesítésével 1990-ben megszűnt Német Demokratikus Köztársaságban készült autómárka volt. A kétütemű, egyliteres motor a Barkas kisteherautóban is megtalálható volt és a kedvezményes árú mosóbenzinnel tankolva fillérekből működött, illegálisan.
1966-ban készült a takaros Škoda 1000 MB limuzin
Csupán egy évvel fiatalabb nála a Škoda 1000 MB limuzin, amely 1966-ban készült. A Škoda az orrmotoros Spartak, a Felicia és a korabeli Octavia után ezzel a konstrukcióval fordult a farmotor felé.
Balra Rózsahegyi Richárd, jobbra Nagy Krisztián, a két szervező. Krisztiánt BMW-s használt autós cikkeinkből ismerhetitek
Megdobogtathatta a katonaviselt emberek szívét a GAZ 69 is, az itthon raj-GAZ-ként ismert szovjet terepjáró. Az 1962-es autó hasonlóan szép állapotban volt megtekinthető, mint amerikai pandantja, a Willys JEEP, amelyet Kutasi József restaurált. Ő volt az egyik zsűritag, a benevezett autók értékelését Tarsoly Péter autószerelővel együtt vállalta.
2018 augusztusának első vasárnapján ismét lesz Hobby Sunday Galgamácsán, a magtárnál
Aki idén lemaradt erről a remek hangulatú eseményről, de a képek alapján megfogná őt a hangulata, írja be nyugodtan a naptárába, hogy 2018 augusztusának első vasárnapján ismét lesz Hobby Sunday Galgamácsán, a magtárnál.
Kattintsátok végig a galériát!
Meseszép a Pininfarina-karosszériás Peugeot 404. Eleganciája ma is megkapó
Nekem az Audi 200 Turbóra áll rá a szemem, másnak a trike érdekes a képről
A 02-es BMW valódi sportlimuzin volt, adekvát motor esetén
Kutasi József restaurálta a Willyst
Milyen ritkán látni ma már 601-es Trabantot a forgalomban!
Nemes és munkaigényes veterán a Rolls-Royce Silver Shadow
Nagyon megszaladt a klasszikus 911-es Porschék értéke. Ez a G-sorozatú modell egy gyönyörű kabrió
Jót tett a hangulatnak a főzőverseny, az eredmény az ebédet gazdagította
Ezt a Jawát kár lett volna kihagyni
Az Irigy Hónaljmirigy tagjai léptek fel az eseményen
Klasszikus Borbet-felnin jött az E21-es 320i. Mögötte az S123-as kombi egy ritka 280TE, 185 lóerős motorral és króm helyett fekete ablakkeretekkel. A hathengeres fekvőlámpás az 1980-as modellfrissítés előtt is ezekkel a fényszórókkal ékeskedett, az Ochsenauge, magyarul ökörszem, csak a kisebb motoros autókon volt
Érdemes kiemelni az 1965-ös évjáratú Wartburg 311-est, amely a típus szépsége és a konkrét autó remek állapota miatt is figyelemre méltó