2002-ben jelent meg a Ferrari aktuális csúcsgépe, melyet az alapító után Ferrari Enzónak neveztek el és valamelyest szakított a korábbi hagyományokkal, amiket az F40 és az F50 világosan meghatározott. Elődeivel szemben az Enzo távolról sem puritán, igazi exkluzív csomagolásba húzták a versenytechnikát. Ez volt az utolsó mindentbele Ferrari, melynek formatervét a Pininfarinánál rajzolták, egész pontosan a japán származású Ken Okuyama volt felelős a Forma-1-es autók elemeiből építkező vonalakért. A 400. példányt maga a pápa kapta meg, aki természetesen nem használta az autót.
Motorja 6 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es, melynek teljesítménye 7800-as fordulatnál 660 lóerő, maximális nyomatéka pedig 657 Nm 5500-as fordulatnál. A fordulatszámmérő piros mezője 8200-nál kezdődik. Aerodinamikában is van mit felmutatnia, hiszen 300 km/órás sebességnél 7600 N leszorítóerőt termel. 3,2 másodperc alatt villan 100-as tempóra, a végsebessége pedig 355 km/óra. A legtöbben természetesen a piros szín mellett döntöttek, de szerencsére akadnak jóval fantáziadúsabb példányok is, mint például ez a gyönyörű Tour de France kék.
Igaz, eredetileg Matt Titanio Extra Campionario színben rendelték meg az autót. Egészen pontosan Akim herceg volt az első tulajdonos, aki angol rendszámmal használta az autót. Négy év múlva cserélt tulajdonost a ritka sportkocsi, de még mindig csupán 8885 kilométeres a futásteljesítménye, tehát egyik gazdija sem hajtotta túl sokat. Most ismét eladóvá vált az igazán egyedülálló kék Ferrari Enzo.
Árcédula természetesen nem fityeg az oldalán, ezért a szakértők is csak tippelnek, hogy az igazán ritka és rendkívül alacsony futásteljesítményű Ferrari mennyit érhet majd a piacon. A becslések szerint több mint 500 millió forintnak megfelelő összeget fognak fizetni érte.