A ’60-as évek végén jelent meg a Ferrari 365-ös, mely éppen azt a szerepet töltötte be a kínálatban, mint jelenleg a villámgyors 812 Superfast, tehát a nagy, szívó V12-es motorral szerelt sportos túrakupé. Ugyanakkor szellemiségében eredetileg inkább a jelenlegi GTC4 Lussóhoz áll közel, hiszen négyen is utazhattak a fedélzeten. Persze nem ebben az esetben, hiszen a hamarosan kalapács alá kerülő ezüst példány egy vérbeli versenyváltozat. A Competizione verzióból csupán 15 darab készült összesen 1969-től, ezért sokaknak esélye sem volt ilyen autóhoz jutni.

Ezt az autót is hagyományos formájában vásárolta meg egy párizsi imortőr, aki aztán rögtön hitelesen át is alakíttatta, hogy potenciális pályagép válhasson a luxuskupéból. Az átalakítások során nem csak a karosszériához és a beltérhez nyúltak hozzá, hanem a 4,4 literes, Colombo V12-es motort is erősebbé varázsolták, így a teljesítménye 455 lóerő, amit 7500-as fordulattól ad le, maximális nyomatéka pedig 480 Nm, mely 6200-tól áll rendelkezésre.

Kevés ennél ritkább verseny-Ferrarit vehetsz 1

Kevés ennél ritkább verseny-Ferrarit vehetsz 23 Kevés ennél ritkább verseny-Ferrarit vehetsz 24

Nem mellesleg számos versenyen is indult az autó, például egy Le Mans-i 24 óráson is, ahol az ötödik helyen ért célba a GT osztályban, összetettben pedig nyolcadik lett. Az autó 10 éve esett át egy átfogó felújításon, aminek során elnyerte korhű formáját és rendbe hozták a motorját, valamint a hajtáslánc is versenyképessé vált, a nagyobb fékekkel és új felfüggesztéssel pedig ma is biztonságosan bevethető historic racing eseményeken.

Kicsattanó formában van tehát az ezüst Ferrari, amiért annak ellenére várhatnak 430 millió forint körüli összeget, hogy nem maradéktalanul eredeti formájában vészelte át az időket.