Korán felismerte a Porsche, hogy turbófeltöltővel a legjobb is lehet ütőképesebb, így a ’70-es évek közepén már a 911-est is megbolondították vele. A 911 Turbo hagyományosan az egyik legerősebb és leggyorsabb modell a kínálatban, mely minden generációval egyre kezesebb és persze sebesebb is lett. Míg az első egy igazi veszélyes játékszer volt, addig a mai Turbo már sokkal inkább képes a hétköznapokban is eseménytelenül utaztatni, de ugyanakkor komoly csapást is mérhet ellenfeleire a versenypályán.

Így lett egyre durvább a Porsche 911 Turbo 1
Így lett egyre durvább a Porsche 911 Turbo 15

Még az előd finomított technikáját használták az 1990-ben bemutatott 911 Turboban, de hamar elkezdték tovább fejleszteni a 964-es villámgyors változatát. Hamar megérkezett a 3,3 literes motorral szerelt, könnyebb és keményebb változat 380 lóerővel, amiből körülbelül 80 darabot készítettek egy év gyártás után. Mikor 1994-ben eljött a modellváltás ideje, maradt még a Porschénak 90 darab Turbo karosszériája, ezért ezt odaadták az Exclusive részlegnek, hogy valami igazán egyedit alkossanak, így készült el a 3,6 literes verzió 385 lóerővel, 520 Nm csúcsnyomatékkal. A leggyorsabb változat alig több mint 4 másodperc alatt gyorsult 100 km/órás sebességre.

Így lett egyre durvább a Porsche 911 Turbo 16

Az utolsó léghűtéses Porsche 911 Turbo 1995-ben jelent meg és ez volt az első Turbo, amely alá összkerékhajtás került, ami miatt nem csak gyorsabb, de jóval stabilabb is lett a közel 410 lóerős 993-as. Mindössze 183 darabot adtak el a 450 lovas Turbo S modellből, mely már 4 másodperc alatti 100-as sprintre képes.

Így lett egyre durvább a Porsche 911 Turbo 17

Sokak szerint véget ért egy gyönyörű korszak a 911-es életében azzal, hogy vízhűtéses motor került bele, ugyanakkor jóval szélesebb körben használható és összességében sokkal jobb autóvá vált a legendás sportkocsi. A Turbo modell 1999-ben, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be és motorjának alapjait a Le Mans-i 24 órás versenyen tesztelték. A 3,6 literes boxermotor 415 lóerőt teljesített, 563 Nm nyomatékát pedig összkerékhajtás juttatta maradéktalanul a talajra. Automatikusan kiemelkedő hátsó szárnyat is kapott a jobb hűtés érdekében. A Turbo S már 450 lovas és akár karbon-kerámia fékeket is rendelhettek hozzá a vásárlók, ami bizonyára jól jön egy olyan autónál, ami 4,1 másodperc alatt ér 100 km/órás sebességre.

Így lett egyre durvább a Porsche 911 Turbo 18

Bár formailag kicsike volt a változás az elődhöz képest a 997-es kódjelű generációnál, a technika igazán sokat változott az autó alatt. A Porsche messze túlszárnyalta azt az ütemet, amit eddig diktáltak. A 911 Turbo S-ben lévő 3,8 literes, hathengeres boxermotor 530 lóerős teljesítménye és 700 Nm csúcsnyomatéka még hosszú évekig figyelemre méltó lesz. Ahogyan a 3,3 másodperces 0-100 és a 315 km/órás végsebesség is. Nem csak a sportos oldalát erősítették a Turbonak, hanem a luxusból is több jutott. Széleskörű személyre szabhatóságot, minden eddiginél jobb navigációs rendszert és aktív felfüggesztést kínált.

Így lett egyre durvább a Porsche 911 Turbo 19

Minden idők legerősebb Porsche 911 Turbo-ját mutatták be idén, amit nem lesz könnyű túlszárnyalni a következő generációval. A 911 Turbo S Exclusive Series limitált széria, ennek megfelelően az 500 darab már a bemutató után nem sokkal el is fogyott. A 3,8 literes boxermotor 27 lóerővel lett erősebb, így már 607 tagú a ménes, mellé pedig gumiszaggató 750 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Ez azt jelenti, hogy az akár arany ruhába öltöztetett, karbon elemekkel könnyített 911-es akár 2,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/órás sebességet. Az autóhoz karóra és hozzá passzoló bőrönd készlet is jár.