Bármennyire is praktikusak és tágasak, az egyterűek lassan nyom nélkül tűnnek el az autógyártók kínálatából vagy éppen alakulnak át sokkal divatosabb SUV-kká vagy crossoverekké. Fő felhasználási módjuk nem engedett meg sok játékosságot, hiszen az elsődleges szempont a remek helykihasználás és a biztonságos utazás. Ennek ellenére néhányan azért kitartóan próbálkoztak, hogy izgalmasabbá tegyék ezeket a családi bálnákat.
Toyota Previa
Elsőre talán nem tűnik túl izgalmasnak az 1990-ben megjelent Toyota Previa, de a japán egyterű alatt bizony szokatlan technika rejtőzik. Hogy a lehető leghatékonyabb legyen a térkihasználás, ezért a Previa középmotoros és hátsókerék hajtású lett, a négyhengeres motorokhoz az anyósülés kiszerelésével lehetett hozzáférni. A turbós változat 2,4 literes benzinese 158 lóerős teljesítményű, nyomatéka 258 Nm. Fürgének még így sem nevezhető, de szerencsés felépítése okán igazi sleeper varázsolható belőle.
Elsőre talán nem tűnik túl izgalmasnak az 1990-ben megjelent Toyota Previa, de a japán egyterű alatt bizony szokatlan technika rejtőzik. Hogy a lehető leghatékonyabb legyen a térkihasználás, ezért a Previa középmotoros és hátsókerék hajtású lett, a négyhengeres motorokhoz az anyósülés kiszerelésével lehetett hozzáférni. A turbós változat 2,4 literes benzinese 158 lóerős teljesítményű, nyomatéka 258 Nm. Fürgének még így sem nevezhető, de szerencsés felépítése okán igazi sleeper varázsolható belőle.
Fotó megosztása:
A BMW rajongók szinte zokogtak, amikor megjelent a márka első szériagyártású, elsőkerékhajtású autója, ami ráadásul egy egyszerű lett, a 2-es Active Tourer. A bajorok viszont mindent megtesznek, hogy a sportos imidzs fennmaradjon, ezért állítólag 9:30 körüli időt futottak a Nürburgringen a legerősebb, 225i jelzésű változattal. Ebben 2 literes, négyhengeres, turbós benzines dolgozik 231 lóerővel. Az összkerekes változat 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.
A BMW rajongók szinte zokogtak, amikor megjelent a márka első szériagyártású, elsőkerékhajtású autója, ami ráadásul egy egyszerű lett, a 2-es Active Tourer. A bajorok viszont mindent megtesznek, hogy a sportos imidzs fennmaradjon, ezért állítólag 9:30 körüli időt futottak a Nürburgringen a legerősebb, 225i jelzésű változattal. Ebben 2 literes, négyhengeres, turbós benzines dolgozik 231 lóerővel. Az összkerekes változat 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.
Fotó megosztása:
A Ford S-Max 2006-ban mutatkozott be a Galaxy divatosabb, dinamikusabb vonalvezetésű testvéreként, de szintén hatalmas belső térrel. Ekkoriban még szorosabb volt a viszont a Ford és a Volvo között, ezért nem csak az olyan sportmodellekbe került 5 hengeres motor, mint a Focus ST és RS, hanem a Mondeo és az egyterűek is megkapták a jellegzetes orgánummal megáldott erőforrást. A 2522 köbcentis öthengeres turbómotor 226 lóerős formájában került az S-Max orrba. A hatalmas, akár 7 személyes családi autót 7,9 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre.
A Ford S-Max 2006-ban mutatkozott be a Galaxy divatosabb, dinamikusabb vonalvezetésű testvéreként, de szintén hatalmas belső térrel. Ekkoriban még szorosabb volt a viszont a Ford és a Volvo között, ezért nem csak az olyan sportmodellekbe került 5 hengeres motor, mint a Focus ST és RS, hanem a Mondeo és az egyterűek is megkapták a jellegzetes orgánummal megáldott erőforrást. A 2522 köbcentis öthengeres turbómotor 226 lóerős formájában került az S-Max orrba. A hatalmas, akár 7 személyes családi autót 7,9 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre.
Fotó megosztása:
Ahogyan a Zafira első generációját, úgy a másodikat is kezelésbe vette az Opel Performance Center, aminek az eredménye nem csak a kék szín miatt lett látványos. A hatalmas felnik, kéken virító féknyergek és a mélyre húzott, nagy légbeömlős lökhárítók, valamint a Recaro ülések is hirdetik a legerősebb Opel egyterűt. 2 liters, négyhengeres turbómotorja 240 lőerős és 320 Nm nyomatékú. A 100-as sprint 7,8 másodpercig tart.
Ahogyan a Zafira első generációját, úgy a másodikat is kezelésbe vette az Opel Performance Center, aminek az eredménye nem csak a kék szín miatt lett látványos. A hatalmas felnik, kéken virító féknyergek és a mélyre húzott, nagy légbeömlős lökhárítók, valamint a Recaro ülések is hirdetik a legerősebb Opel egyterűt. 2 liters, négyhengeres turbómotorja 240 lőerős és 320 Nm nyomatékú. A 100-as sprint 7,8 másodpercig tart.
Fotó megosztása:
Gyártását villámgyorsan beszüntették, így a Mercedes R63 AMG-ből igazi ritkaság vált már most is. Nem kérdés, hogy ennél bitangabb egyterű kevés van a Földön. Az AMG által kezelt bálnát 510 lóerős, 6,3 literes V8-as motor hajtja. 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a bitang R-osztály.
Gyártását villámgyorsan beszüntették, így a Mercedes R63 AMG-ből igazi ritkaság vált már most is. Nem kérdés, hogy ennél bitangabb egyterű kevés van a Földön. Az AMG által kezelt bálnát 510 lóerős, 6,3 literes V8-as motor hajtja. 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a bitang R-osztály.
Fotó megosztása:
BMW 225i xDrive Active Tourer
A BMW rajongók szinte zokogtak, amikor megjelent a márka első szériagyártású, elsőkerékhajtású autója, ami ráadásul egy egyszerű lett, a 2-es Active Tourer. A bajorok viszont mindent megtesznek, hogy a sportos imidzs fennmaradjon, ezért állítólag 9:30 körüli időt futottak a Nürburgringen a legerősebb, 225i jelzésű változattal. Ebben 2 literes, négyhengeres, turbós benzines dolgozik 231 lóerővel. Az összkerekes változat 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.
Ford S-Max 2.5 Duratec Turbo
A Ford S-Max 2006-ban mutatkozott be a Galaxy divatosabb, dinamikusabb vonalvezetésű testvéreként, de szintén hatalmas belső térrel. Ekkoriban még szorosabb volt a viszont a Ford és a Volvo között, ezért nem csak az olyan sportmodellekbe került 5 hengeres motor, mint a Focus ST és RS, hanem a Mondeo és az egyterűek is megkapták a jellegzetes orgánummal megáldott erőforrást. A 2522 köbcentis öthengeres turbómotor 226 lóerős formájában került az S-Max orrba. A hatalmas, akár 7 személyes családi autót 7,9 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre.
Opel Zafira OPC
Ahogyan a Zafira első generációját, úgy a másodikat is kezelésbe vette az Opel Performance Center, aminek az eredménye nem csak a kék szín miatt lett látványos. A hatalmas felnik, kéken virító féknyergek és a mélyre húzott, nagy légbeömlős lökhárítók, valamint a Recaro ülések is hirdetik a legerősebb Opel egyterűt. 2 liters, négyhengeres turbómotorja 240 lőerős és 320 Nm nyomatékú. A 100-as sprint 7,8 másodpercig tart.
Mercedes-Benz R63 AMG
Gyártását villámgyorsan beszüntették, így a Mercedes R63 AMG-ből igazi ritkaság vált már most is. Nem kérdés, hogy ennél bitangabb egyterű kevés van a Földön. Az AMG által kezelt bálnát 510 lóerős, 6,3 literes V8-as motor hajtja. 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a bitang R-osztály.