Mára igazi ikon lett a McLaren F1 szupersportkocsi, melyet hosszas uralkodás után csak a Bugatti Veyron tudott letaszítani a trónról 2005-ben. 1996-ban jelent meg a Gordon Murray által tervezett F1. A csupán 106 példányban készült autót a BMW sokat finomított V12-es motorja hajtja és a mai napig nincs nála bitangabb szívómotoros gép. Ma is meggyőző számokat mutat fel, a 6,1 literes motor közel 630 lóerős teljesítményű, amihez 650 Nm nyomaték társul, ehhez hatsebességes kéziváltót párosítottak. Álló helyzetből 100-as tempóra csupán 3,2 másodperc alatt gyorsul.
Andy Wallace, Le Mans-i győztes pilóta hajtotta meg az egyik prototípust, amivel 388-as tempót sikerült autóznia, de szerinte akadt még mit reszelni a gépen, ezért megkérte a mérnököket, hogy lássanak is hozzá a munkához. Végül 391 km/órás sebességig sikerült gyorsítania a McLaren F1-est. Figyelemre méltó teljesítményre képes és eseménydús múltja is van a világ egyik legjobb szuperautójának, amely a versenypályán is megállta a helyét.
Árveréseken rendre egyre magasabb összegekért cserélnek gazdát ezek az autók, így nem csoda, hogy az első Egyesült Állomokba szállított darabért 4 milliárd forintnak megfelelő összeget fizettek a napokban rendezett aukción. Az ezüst példány árát valószínűleg ez is csak tovább emelte, de figyelemre méltó az is, hogy csupán egy tulajdonosa volt és kifogástalan állapotnak örvend. A használatnak csupán apró jelei mutatkoznak az autón 15 500 kilométeres futásteljesítmény mellett. Jól láthatóan tökéletes megjelenésű a Connolly bőrrel borított beltér is.
A 64 darab utcára legalizált példányból csupán hét darab alkalmas arra, hogy az amerikai utakon közlekedhessen, így igazán nem túl gyakori látvány az USA aszfaltjain. Ennek az autónak pedig mindene adott ahhoz, hogy akár boltba is járhasson vele az új tulajdonos. Ennél azonban jóval valószínűbb, hogy megvárja, amíg a jelenleginél is tovább növekszik a McLaren F1-es értéke.