Mióta hazánkból is kikoptak a KGST államok modelljei, azóta a jó állapotban lévő darabok ára kiugróan magas. Így aztán már meg sem lepődünk, hogy legalább négy olyan Trabantot is árulnak idehaza, amiért több mint egymilliót kérnek.
A legdrágább darab persze ennél is ütősebb, egy forint híján két millió forintot kóstál. Persze állapota is ennek megfelelő. Az 1989-es 601-est gyári állapotúnak mondanak, ami nem is meglepő, hiszen alig több mint 8000 kilométert futott.
Nemcsak a két gyári kulcs van meg, de a 13 colos felniken eredeti 145-ös Pneumant gumik feszülnek. A lejárt magyar okmányokkal hirdetett kocsi rozsda és karcmentes.
Műszakilag nincs meglepetés, az 595 köbcentis kétütemű motor 26 lóerős. Az első kerekekhez négyfokozatú váltón jut a nyomaték, a váltókar természetesen a kormány mellett van.